۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
ظرفیت انبارداری مرکبات در مازندران به ۷۰۰ هزار تن رسید
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

ظرفیت انبارداری مرکبات در مازندران به ۷۰۰ هزار تن رسید

ساری- ایزدی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش ظرفیت انبارداری و سردخانه‌های استان گفت: ظرفیت سردخانه‌های میوه در استان به ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

هادی ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اواخر آبان و اوایل آذرماه بهترین زمان برای برداشت مرکبات است، گفت: میوه برای برداشت باید دارای قند مناسب، رنگ خوب و آب مناسب باشد و با مهیا شدن شرایط می توان برداشت کرد.

وی با اظهار اینکه برداشت مرکبات در شرق و مرکز استان از اواسط آبان ماه شروع شد، گفت: در غرب استان از ۱۰ آذرماه به بعد شرایط برای برداشت مرکبات مطلوب می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه رنگ افزایی میوه در بازارهای داخلی صورت نمی گیرد، گفت: این درحالی که سبززدایی با گاز اتیلن ضرری برای مصرف کننده ندارد و در سال جاری شاهد آن هستیم که رنگ زدایی میوه کاهش یافته است.

ایزدی به باغداران و کشاورزان توصیه کرد تا در فصل برداشت از عرضه انبوه میوه پرهیز کنند، گفت: این کار سبب افت قیمت میوه می شود.

وی به ظرفیت ۱۵۰ هزار تنی نگهداری میوه در پایانه کشاورزی روماک گستر اشاره و اضافه کرد: این پایانه با قراردادن جعبه در اختیار باغدار، میوه را به قیمت پایه خریداری و در فصل مناسب روانه بازار می کند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ظرفیت سردخانه‌داری در استان طی سال قبل ۴۰۰ هزار تن بود، افزود: اکنون این ظرفیت به ۷۰۰ هزار تن رسیده است و باید از این ظرفیت برای نگهداری مرکبات استفاده کنیم.

بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha