۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
کارخانه های در دست احداث سیستان و بلوچستان پایش و تکمیل شوند
نماینده مردم سیستان در مجلس:

کارخانه های در دست احداث سیستان و بلوچستان پایش و تکمیل شوند

زاهدان- دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای تولیدی در دست ساخت استان که روند تکمیل آنها به تاخیر افتاده باید هرچه سریعتر تکمیل شوند.

حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار، بازار اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان تعدادی واحد تولیدی در دست ساخت داریم که روند تکمیل آنها به تاخیر افتاده است از همین رو از دولت انتظار داریم تا با تعیین تکلیف این واحد ها، روند تکمیل آنها را تسریع بخشد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، کارخانه لاستیک‌سازی زابل یکی از این پروژه ها است، گفت:  این پروژه از جمله تعهدات دولت های سابق در سال ۹۳ بوده  که اجرای آن به دلیل شرایط سخت تحریم‌ها و طولانی شدن مناقصه به تاخیر افتاد.

وی افزود: پروژه‌ کارخانجات کاشی و سرامیک و بزرگترین کارخانه کاغذسازی خاورمیانه از دیگر طرح های  پر سر و صدای استان سیستان و بلوچستان است  که در  بهمن‌ماه سال  ۹۵ کلنگ زنی شده اما هنوز تکمیل نشده است.

دهمرده گفت: دولت سیزدهم، شفاف سازی و پایش کارخانه‌‏‌ها و واحدهای تولیدی راکد را در اولویت خود قرار داده است و تلاش می کند تا ظرفیت بلا استفاده حدود ۴۰ درصدی بخش تولید و صنعت را احیا کند.

وی تصریح کرد: امید است دولت سیزدهم در خصوص پروژه های نیمه کاره استان سیستان و بلوچستان تدابیر لازم را اتخاذ و زمینه را برای تکمیل زیرساخت های شهرکهای صنعتی سیستان هم  فراهم کند.

نماینده مردم سیستان گفت: البته ناگفته نماند که یکی از زیرساختهای اساسی که برای همه پروژه ها به آن نیاز داریم آب پایدار است که برای دست یافتن به آن راهکارهای مختلفی از جمله چاه هایی ژرف، انتقال آب از دریای عمان و دیپلماسی آب وجود دارد بنابراین، مسئله آب در اولویت قرار دارد.

دهمرده افزود:مشکلات و عقب ماندگی ها و همچنین پدیده حاشیه نشینی در استان یک شبه ایجاد نشده است و طبیعی است که حل آنها هم زمانبر باشد.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha