۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
۱۵ هزار تن کالا به صورت چمدانی از گیلان به آذربایجان صادر شد
معاون استاندار گیلان:

۱۵ هزار تن کالا به صورت چمدانی از گیلان به آذربایجان صادر شد

رشت - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: در سال قبل ۱۵ هزار تن کالا به صورت چمدانی به کشور آذربایجان صادر شده است.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، آرش فرزام صفت در جلسه کمیته پایش صادرات استان که به منظور پیگیری واردات گندم خوراکی به استان تشکیل شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: برای تامین نیاز استان به آرد، تا کنون ۱۱ کشتی با حجم ۴۰ هزار تن گندم وارد بندر انزلی شده است.

وی به انجام برنامه ریزی های لازم برای ورود ۲۰۰ هزار تن گندم به استان اشاره و تصریح کرد: حتی در ایام تعطیل ارگان‌های دست اندر کار واردات از جمله بنادر و دریانوردی، گمرک، حمل و نقل و راهداری، شرکت غله، جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد استان مشغول فعالیت بوده اند.

وی گفت: برای تامین گندم کیفی مورد نیاز استان، تمامی دستگاه ها موظف شدند به صورت سه شیفت کار ترخیص گندم را در ایام تعطیل انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه نگرانی برای تامین گندم استان به حداقل رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر مقرر شده یک‌صد دستگاه کامیون کار حمل و نقل محموله های وارداتی استان را به انجام برسانند.

فرزام صفت خاطرنشان کرد: درسال ۹۸ میزان قطعی صادرات با افزایش ۱۲درصدی ارزش اسمی نسبت به مشابه سال قبل، ۹۵۷ هزار و ۷۷۴ تن بوده که ارزش اقتصادی آن ۵۱۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۲۱۴ دلار بوده است. 

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان درهمین مدت ۱۵ هزار و ۳۷۰ تن کالا به ارزش اقتصادی ۶۱ میلیون  و ۴۷۷ هزار و ۴۱۰ دلار به صورت صادرات چمدانی به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷درصد رشد را نشان می دهد.

گفتنی است بین گمرکات استان گیلان ، گمرک آستارا به لحاظ ارزشی ۷۵درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده و گمرکات بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی در رده های بعدی قراردارند، در همین مدت معادل حدود یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۳ تن کالا به ارزش اقتصادی ۸۷۰ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۸ دلار به گمرکات استان گیلان وارد شده که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی  و ارزش ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.

کد خبر: ۱۱٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha