۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
فعالیت ۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی در آذربایجان غربی/ تولید روزانه یک میلیون دستکش
استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

فعالیت ۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی در آذربایجان غربی/ تولید روزانه یک میلیون دستکش

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی از فعالیت ۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی و سه واحد تولیدی الکل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری بعد از ظهر دوشنبه در ارتباط تصویری با رییس جمهور با اشاره به اقدامات این استان در مقابله با ویروس کرونا و رونق ویژه واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده گفت: سه واحد تولیدی الکل و ۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی در استان فعالیت داشته و روزانه یک میلیون جفت دستکش در استان تولید می شود و در حال حاضر داروخانه های استان تقریبا از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری در استان گفت: با اجرای این طرح به طور متوسط روزانه ۶۳ درصد ترددها کاهش یافته است.

شهریاری ادامه داد: در ۸۰ محور استان، ۸۰۰ کادر نیروی انتظامی مستقر هستند که ۱۳۶ هزار غربالگری در این محورها انجام گرفته و ۲۰ درصد در مصرف بنزین کاهش داشته ایم.

۶۵۰ تخت بیمارستانی در استان آماده افتتاح است

وی با اشاره به اینکه از سفر سال گذشته هیات دولت به استان تا به امروز ۹۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت های استان اضافه شده است، گفت: در حال حاضر نیز ۶۵۰ تخت بیمارستانی نیز آماده افتتاح و هزار تخت دیگر نیز در دست احداث است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بیمارستان های صحرایی در ارومیه، مهاباد و سردشت راه اندازی شده و در پیرانشهر نیز به زودی راه اندازی می شود و تعداد تخت های بیمارستان صحرائی به ۶۰۰ تخت می رسد.

ایجاد استراحتگاه برای بیماران کرونایی در تمامی شهرها

وی افزود: در تمام شهرهای استان استراحتگاه ایجاد شده  و در حال حاضر ۳۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در این استراحتگاه ها روند درمان را طی می کنند.

شهریاری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۲ تخت آی سی یو و ۹۲ تخت سی سی یو و ۴۰۵ تخت اورژانس خالی داریم، گفت: خوشبختانه امکانات خوبی در این زمینه فراهم شده است.

وی افزود: متاسفانه هفت پزشک و ۱۹ پرستار استان درگیر بیماری کرونا شده اند که روند درمان آن ها به خوبی طی می شود.

لزوم تجهیز کادر درمانی استان به تجهیزات پیشرفته

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تجهیز کادر درمانی به تجهیزات پیشرفته و دستگاه ونتیلاتور برای شهرهای کم برخوردار و کوچک گفت: از دیگر مشکلات ما لزوم تامین دستگاه سی تی اسکن برای شهرهای خوی، مهاباد و ارومیه است.

وی ادامه داد: کادر پزشکی و پرستاری تلاش های ایثارگرایانه ای دارند اما معوقات و پرداخت کارانه آنها که از سال گذشته باقیمانده است، یک مشکل محسوب می شود و پرداخت این معوقات در این شرایط باعث تقویت روحیه این عزیزان می شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه از دیگر نگرانی های ما، جانبازان عزیز سردشتی هستند، گفت: تدابیر لازم برای این بزرگواران اتخاذ شده است؛ از بیمارستان صحرائی گرفته تا تامین اقلام ضدعفونی کننده، ولی نیازمند تدابیر ویژه تری در این شهرستان هستیم.

انبار 180 فروشگاه زنجیره ای استان پر است

وی ادامه داد: در خصوص تامین اقلام ضروری نیز انبار ۱۸۰ فروشگاه زنجیره ای استان تکمیل است و تا چند ماه اقلام ضروری ذخیره شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

کد خبر: ۱۱٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha