۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کالای ایرانی نباید قیمت همطراز یا بیشتر از نمونه خارجی داشته باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

کالای ایرانی نباید قیمت همطراز یا بیشتر از نمونه خارجی داشته باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اهمیت همسو نمودن نیاز مصرفی با ظرفیت تولید در راستای تحقق جهش تولید تاکید کرد:کالای ایرانی نباید قیمت همطراز یا بیشتر از نمونه خارجی داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، درباره نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" گفت: وضعیت تولید در کشور برای ما با توجه به تحریم های ظالمانه اهمیت زیادی دارد از این جهت تولید ایرانی در سال های اخیر به صورت مکرر از ابعاد مختلف و در محورهای مختلف مورد  تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

علوی تاکید کرد:ریاست مجلس نیز در همین راستا در اولویت‌های ۱۰ گانه در راستای تحقق شعار سال بر مقوله اشباع بازار داخلی از کالای ایرانی با تکیه بر الگوی مصرف درون‌زا و همسو نمودن نیاز مصرفی با ظرفیت تولید تاکید کرده‌اند.

علوی با بیان این که برندسازی ایرانی مورد غفلت جدی واقع شده است، گفت: بسیاری از کالاهای ایرانی به دلیل ضعف در برندسازی و تبلیغات برضد کالای داخلی مجبور می‌شوند با برند کالای خارجی وارد بازار شوند تا استقبال مردم از آنها افزایش یابد در حالی که این دور باطل نتیجه ای برای کالاهای ایرانی در بازار در پی ندارد.

وی با تاکید بر این که کالای ایرانی نباید قیمت همطراز یا بیشتر از نمونه خارجی داشته باشد، گفت: مدیریت بازار باید در این خصوص به صورت جدی وارد عمل شود.

وی نقش رسانه‌ها برای حمایت از کالای داخلی  و اثرگذاری در تصمیم خانواده ها برای اختصاص بخشی از سبدخانوار را به تولیدات ایراتی موثر خواند و گفت: بدون شک رسانه ها به خصوص صدا و سیما در این بین نقش بسیاری مهمی دارند

لزوم تحلیل بازار برای همسو نمودن نیاز مصرفی با ظرفیت تولید

علوی با تاکید بر این که همسو نمودن نیاز مصرفی با ظرفیت تولید برای جهش در عرصه تولید و حمایت از کالای ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است، تاکید کرد: باید توجه داشت که مقوله تحلیل بازار این روزها از اهمیت زیادی برخوردار است و صنایع و تولیداتی که هوشمندانه در این رابطه اقدام می کنند در بازار نیز موفق ظاهر می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: برندسازی کالاهای ایرانی باید از جهات علمی و تجربی مورد بررسی واقع شود تا بتواند در سال ۹۹ با توفیق بیشتر به رونق عرصه تولید نیز کمک کند؛ در این راستا کیفیت تولید و قیمت گذاری با توجه به اقشار مختلف جامعه باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه به کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و مرکز پژوهش های مجلس با ابلاغ اولویت های ۱۰ گانه بر ظرفیت های قانونی و پژوهشی «جهش تولید» تاکید کرد.

کد خبر: ۱۱٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha