۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
نحوه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در ۶ ماه ابتدای سال
رییس کل دیوان محاسبات کشور تشریح کرد

نحوه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در ۶ ماه ابتدای سال

رییس کل دیوان محاسبات کشور، در بیان نحوه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در شش ماه ابتدای سال، عملکردها در حوزه فروش اموال و دارایی‌ها و واگذاری طرح‌ها را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد بذرپاش گفت: در این مدت توجه جدی به احکام بودجه کاهش پیدا کرده و اجرا نشدن احکام تقریبا به یک امر نسبتا عادی تبدیل شده است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده نباید احکامی که قابلیت اجرا ندارند یا بر اساس آن‌ها عملکردی در سال‌های اخیر صورت نگرفته یا احکامی که اجرای آن‌ها ناقص بوده است یا به دلیل کمبود منابع قابلیت اجرا نداشته‌اند، آورده شوند.

بذرپاش تاکید کرد: برخی احکام هم که صددرصد اجرا شده‌اند و ظرفیت‌های بیش از این هم می‌توانند در بودجه داشته باشند باید در بودجه سال آینده مورد تاکید قرار گیرد.

رییس کل دیوان محاسبات کشور، یادآور شد: ما در حوزه درآمدهای مالیاتی و گمرکی وضعیت نسبتا خوبی داشتیم، اما عملکردها در این ۶ ماه در حوزه فروش اموال و دارایی‌ها و واگذاری طرح‌ها نزدیک به صفر بوده است که اصلا قابل قبول نیست یعنی عملکردها پیرامون تامین منابع از این محل بسیار ضعیف بوده است و این کسری را از فروش اوراق مالی اسلامی و تنخواه خزانه جبران کردیم که باید در سال آینده به حداقل برسد.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha