۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
چاره برای ناوگان راهداری  پیر در خراسان جنوبی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

چاره برای ناوگان راهداری پیر در خراسان جنوبی

بیرجند- بیشتر ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی فرسوده و عمر بالای ۲۶ سال دارند که نیاز به بازسازی و تعمیر آنها است.

به گزارش خبرنگار بازار، با شروع فصل سرما و  بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی به خصوص در مناطق کوهستانی استان، راهداران حمل و نقل جاده ای با حضور شبانه روزی در این مناطق مانع از بسته شدن راه ها می شوند اما فرسودگی و پرهزینه بودن نگه‌داری ماشین‌آلات یکی از چالش های جدی در این حوزه است. 

رئیس اداره ماشین آلات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد:  در ۷ ماهه نخست ۱۴۰۰ هزینه کرد تعمیرات انجام شده روی ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین فعال در حوزه راهداری استان  ۲۱.۵ میلیارد ریال بوده است.

علی سپاهی اظهارکرد: در حال حاضر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ۱۳۳ خودروی نیمه سنگین و ۱۱۱ خودروی سنگین مشغول فعالیت‌های راهداری هستند که متوسط عمر ماشین‌آلات ۲۶ سال است.

وی افزود: در ۷ ماهه نخست امسال یک هزار و ۱۸۰  مورد تعمیرات بر روی ماشین آلات انجام و حدود ۷ هزار و ۲۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی جهت تعمیر ماشین آلات خریداری و تعویض شده که مجموع هزینه کرد تعمیرات در ۷ ماهه اول امسال ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: علاوه بر تعمیرات انجام شده ، جهت خرید اقلام مصرفی ماشین‌آلات از قبیل روغن ، سوخت ، لاستیک ، تیغه ، بیمه و... از ابتدای سال تاکنون ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

سپاهی اضافه کرد: در ۷ ماهه نخست ۱۴۰۰ بنا بر اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت ناوگان، فعالیت ماشین آلات سنگین ۷۱ هزار و ۲۰۰  ساعت بوده که در سطح استان مشغول انجام وظایف محوله و خدمات‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر انجام فعالیت‌های مستمر راهداری و انجام فعالیت در مواقع بحران، ۱۶ دستگاه کامیون طی دو مرحله جهت حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به بندر امام و چابهار اعزام شدند.

سپاهی اضافه کرد: با توجه به نوع خدمات و فعالیت‌های این اداره کل و در اختیار داشتن ماشین آلات در تمامی محورهای مواصلاتی استان همکاران ما مشغول خدمات‌رسانی بصورت امانی فعالیت دارند.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha