۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
۴۰ درصد سرمایه های صنعت طیور مازندران در خواب است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

۴۰ درصد سرمایه های صنعت طیور مازندران در خواب است

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه شرایط استان برای پرورش طیور مناسب است، گفت: متاسفانه ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه های ایجاد شده در صنعت طیور و مرغ استان در خواب است.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طبق سهم سرمایه گذاری و میانگین سرانه مصرف، مازندران در حوزه سرمایه گذاری در صنعت طیور بالاتر و جلوتر از میانگین کشوری است، گفت: شرایط اقلیمی و منابع مازندران برای پرورش طیور مناسب به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه مازندران می تواند ۱۵ درصد نیاز کشور به طیور را تامین کند، گفت: توان ۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی را در ماه داریم ولی اکنون توان جوجه ریزی در استان زیر ۱۲ میلیون قطعه است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به اینکه هنوز ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه طیور در خواب و بی استفاده مانده است، یادآور شد: متاسفانه ۹۰ درصد نهاده های مورد نیاز مرغ از طریق واردات تامین می شود.

حسن زاده تصریح کرد: وقتی روند توسعه صنعت طیور را بررسی می کنیم، می بینیم همواره در حوزه تولیدات این بخش ضررده بوده ایم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، مسائل مدیریتی، تخصیص ارز و کرونا سبب شده تا بر میزان تولید صنعت طیور اثر منفی گذارد، ادامه داد: تولید ۲۵۰ هزار تنی قبل از کرونا به ۱۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن کاهش می یابد و این مسئله در نهایت بر بازار تاثیر می گذارد.

وی گفت: به رغم تلاش های صورت گرفته، نتوانستیم ضرر وارده بر صنعت مرغ و طیور را جبران کنیم و از سوی دیگر تورم ایجاد شده در بازار، هزینه های تولید را افزایش داده است.

وی افزود: جوجه یک روزه و نهاده از مهمترین آیتم های تاثیرگذار در صنعت طیور است و باید برای تامین آن برنامه ریزی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha