۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
گردشگری در مازندران فرزند ناخوانده است
یک فعال اقتصادی در مازندران:

گردشگری در مازندران فرزند ناخوانده است

ساری- بشارتی، فعال اقتصادی در مازندران با بیان اینکه استان نتوانسته از گردشگری و جمعیت شناور برای ارزش افزوده استفاده کند، گفت: گردشگری فرزند ناخوانده‌ای در استان محسوب می‌شود.

محمد بشارتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه پتانسیل مناسبی برای گردشگری در استان وجود ندارد، گفت: نتوانستیم از ظرفیت های نهفته و آشکار بخش گردشگری برای سرمایه گذاری بهره مند شویم.

وی با اظهار اینکه مازندران به استان مسافرپذیر تبدیل شده نه گردشگری افزود: قابلیت استان به دلیل منابع طبیعی، رونق بومگردی بدون احداث امکانات با هزینه های سنگین بالا است و می توان از این طریق برای رونق گردشگری بهره گرفت.

وی ادامه داد: ظرفیت های موجود در مازندران هیچ تناسبی با توان مدیران ندارد و مدیران استان کمترین دانش و توانمندی در ایجاد زیرساخت های گردشگری دارند.

بشارتی یادآور شد: می‌توان از ظرفیت‌هایی مانند آیین های سنتی و بومی برای رونق گردشگری بهره برد ولی متاسفانه امروزه گردشگری به فرزند ناخوانده ای برای مسئولان تبدیل شده است.

این فعال و کارشناس اقتصادی ضعف در جذب جعیت شناور در استان را مشهود دانست و گفت: این مسئله مازندران را به استان مسافرپذیر تبدیل کرده است زیرا امکانات اقامتی متناسب برای جذب جمعیت شناور و کسب درآمد و ارزش افزوده نداریم.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha