۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
گاز صنایع و نیروگاه‌ها در زمستان مدیریت شود
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

گاز صنایع و نیروگاه‌ها در زمستان مدیریت شود

مرادی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجموعه صنعتی و نیروگاهی کشور باید کار خود را به خوبی انجام دهند تا با مشکل قطعی گاز مواجه نشوند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره تأمین گاز صنایع مختلف کشور در زمستان گفت: طی جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مجموعه وزارت نفت و مدیرعامل شرکت گاز کشور، بر مدیریت تامین گاز مورد نیاز مردم و مهم‌تر از آن، صنایع کشور تاکید شد.

احمد مرادی افزود: نمایندگان کمیسیون انرژی بر این نکته تاکید دارند که برای زمستان پیش روی باید به گونه ای گاز صنایع و نیروگاه‌ها مدیریت شود که با قطعی و یا کمبود گاز مواجه نشویم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بهینه‌سازی مصرف و صرفه‌جویی را بهترین اقدام برای جلوگیری از قطعی گاز دانست و افزود: گرچه وزیر نفت قول داده طوری برنامه‌ریزی کند که در زمستان با مشکل کمبود گاز روبه‌رو نشویم، اما یکی از راهکارهای جبران کسری گاز، بهینه‌سازی مصرف و صرفه‌جویی است.

وی عنوان کرد: در جلسه وزارت نفت با وزارت صمت، درباره مصرف بهینه همراه با صرفه‌جویی و همچنین کنترل مصرف تاکید شد که امیدواریم طی توافقاتی که بین این دو وزارتخانه صورت گرفته، مجموعه صنعتی و نیروگاهی کشور بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند تا با مشکل قطعی گاز مواجه نشوند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای جبران کمبود گاز باید صرفه جویی کرد اما در صورت نیاز به واردات، شرایطی وجود دارد که نیازمند مدیریت درست و دقیق است.

وی درباره پیش بینی پذیر شدن اقتصاد کشور بیان کرد: متاسفانه با وجود چندپارچگی در کشور که آسیب آن متوجه اقتصاد و مردم می شود، بهتر است به یکپارچگی در تصمیم گیری برسیم و در اقتصاد از تمامی ظرفیت‌های بیرونی، داخلی و بخش خصوصی استفاده کرده و وضعیت اقتصادی کشور را به سمت رشد و توسعه پیش ببریم.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha