بهبود فضای کسب‌وکار با میدان‌داری کمیسیون‌های تخصصی اتاق محقق می‌شود
رئیس اتاق اراک:

بهبود فضای کسب‌وکار با میدان‌داری کمیسیون‌های تخصصی اتاق محقق می‌شود

بیکی، رئیس اتاق اراک، کمیسیون‌ها را مرجع خرد جمعی و بازوی فکری اتاق‌ها می‌داند و معتقد است با بررسی مشکلات فضای کسب‌وکار در آنها می‌توان به راهکارهای کارشناسی برای رفع آنها رسید.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق اراک با تأکید بر اهمیت همگرایی و توجه به خرد جمعی، ضرورت تداوم کمی و کیفی این سلسله نشست‌ها را متذکر شد و گفت: اتاق به یک اتاق فکر نیاز دارد تا شرایط رشد آن را فراهم سازد و کمیسیون‌ها و انجمن‌ها مرجع خرد جمعی و همان بازوی فکری و اندیشه‌ای است که اتاق به آن نیاز دارد.

ناصر بیکی اولین گردهمایی روسا و اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق اراک افزود: تقویت کمیسیون‌ها و انجمن‌ها به تبادل تجارب و نقطه نظرات کارشناسی منتهی می‌شود و هرچه تعداد کمی و کیفی این کمیسیون‌ها افزایش یابد گره‌گشایی مشکلات آسان‌تر می‌شود.

رئیس اتاق اراک تصریح کرد: نقش بی‌بدیل کمیسیون‌ها در بهبود فضای کسب‌وکار انکارناشدنی است و تسریع و تسهیل حل مشکلات فعالان اقتصادی به این وسیله عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: خروجی‌های جلسات کمیسیون‌ها به‌عنوان خوراک و داده‌های اتاق بازرگانی است تا در جلسات کلان‌تر برای تنگناها و معضلات چاره‌اندیشی شود.

رئیس اتاق اراک با تأکید بر این موضوع که کمیسیون‌های اتاق باید پیگیر و پاسخگو باشند تا مورد اعتماد بخش‌های تولیدی قرار گیرند گفت: اهمیت تشکیل کمیسیون‌ها از آنجا هویدا می‌شود که نهاد قانون‌گذار کشور نیز با کمیسیون‌های مختلف تخصصی به تدوین قانون و تصمیم‌گیری برای کشور می‌پردازد و این بدان معناست که خرد جمعی بر تفکر فردی ارجحیت دارد.

او ادامه داد: آورده‌ها بدون چکش‌کاری در کمیسیون‌های تخصصی، بی‌فایده و خام هستند و امروز بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مسائل روز در هر بخشی نیازمند نگرش‌های کارشناسی شده توسط یک مرجع باتجربه و کارآمد است.

ناصر بیکی افزود: در اتاق نیز فلسفه تشکیل کمیسیون‌ها چیزی جز تبادل آرا و افکار و مشورت پذیری نیست و وجاهت، هویت و امنیت امروز اتاق اراک، مرهون باز بودن میدان برای فعالیت کمیسیون‌هاست که اهمیت وجود آنها برای تجلی اهداف بخش خصوصی غیرقابل کتمان است.

رئیس اتاق اراک اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما در مباحث عملیاتی ضعف‌های زیادی وجود دارد و تا تعامل میان بخش‌ها و تفکرات وجود نداشته باشد نمی‌توان آینده خوبی را تصور کرد و در همین راستا تقویت اتاق‌های بازرگانی با تقویت کمیسیون‌ها بسیار اثربخش خواهد بود.

بیکی تصریح کرد: کمیسیون‌ها هم نباید قائم به فرد باشند و تنها خود را متکی به رئیس و نایب‌رئیس بدانند بلکه همه اعضای آن و کارگروه‌ها و کمیته‌ها با تقسیم‌کار مناسب می‌توانند در ارتقای جایگاه کمیسیون نقش‌آفرین باشند.

وی اظهار کرد: کمیسیون‌ها نه‌تنها باید در زمینه‌های تخصصی خود صاحب سخن باشند بلکه در موضوعات بین‌المللی نیز از اطلاعات جامع و کافی بهره‌مند شوند و نقطه نظرات خود را به‌صورت نقد، پیشنهاد، تحلیل و آنالیز ارائه دهند تا به پویایی اتاق کمک کنند.

رئیس اتاق اراک گفت: یکایک اعضای اتاق و کمیسیون‌ها باید وظایف، دانسته‌ها، خلأها، انتظارات و مباحث را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا همه فعالان بخش خصوصی با کمک یکدیگر از آسیب‌ها عبور کنند.

وی افزود: در پیشبرد اهداف اگر درب نقد را به روی یکدیگر ببندیم و تنها منتظر تحسین باشیم، راه به‌جایی نخواهیم برد و توفیق حاصل نمی‌شود.

بیکی خواستار جدیت در شکل‌گیری شورای راهبردی کمیسیون‌های تخصصی اتاق اراک شد تا نقش نظارتی بر فعالیت کمیسیون‌ها و تشکیل کمیته‌های تخصصی داشته باشد.

وی اظهار کرد: وجود شورای راهبردی و کمیته‌ها موجب می‌شود عملکرد کمیسیون‌ها هرچه بهتر جمع‌بندی، ارائه و ارزیابی شود.

وی گفت: همچنان جای خالی برخی از کمیسیون‌ها و کمیته‌ها در اتاق اراک احساس می‌شود که از آن جمله می‌توان کمیسیون پول و سرمایه و بازار و کمیته رفع موانع تولید (فعال در تمامی کمیسیون‌ها به‌صورت مجزا) را نام برد.

بیکی تصریح کرد: ضمانت اجرای تصمیمات کمیسیون‌ها بر عهده اتاق قرار دارد و پیگیری آنچه از کمیسیون‌ها به‌عنوان داده بیرون می‌آید در حوزه وظایف اتاق است، همچنان که موضوع نحوه صدور سند اراضی مشاع و تغییر کاربری‌ها از کمیسیون کشاورزی ارائه شد و با پیگیری در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در سطح ملی بعد از ۵۰ سال رفع مشکل و مصوباتی برای آن در نظر گرفته شد.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha