۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
پرورش دهندگان آبزیان از یارانه دولتی محروم هستند
رئیس انجمن خوراک دام و طیور کشور:

پرورش دهندگان آبزیان از یارانه دولتی محروم هستند

ساری- قدیری، رئیس انجمن خوراک دام و طیور کشور گفت: ارز دولتی و یارانه ای برای تامین مواد اولیه و خوراک آبزیان به پرورش دهندگان این بخش داده نمی شود.

مجید موافق قدیری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد قیمت تمام شده مواد پروتئینی و خوراک آبزیان وارداتی است، افزود: این مواد تحت تاثیر سیاست ها و نوسانات ارزی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دولت برای تولید خوراک آبزیان یارانه را به این بخش پرداخت نمی کند، اظهار داشت: محصولات شیلاتی مانند همانند مرغ مشمول قیمت گذاری های دولتی قرار نمی گیرد بنابراین به پرورش دهندگان خوراک با قیمت دولتی و یارانه ای پرداخت نمی شود.

وی ادامه داد: سیاست گذاران اقتصادی برنامه ای برای قیمت گذاری ندارند و پرورش دهندگان نیز علاقه ای به این کار ندارند، ضمن آنکه هر کالایی که قیمت گذاری شد، نتیجه مثبتی به نفع مردم درپی نداشته است.

قدیری ادامه داد: باید به جای آنکه به سمت قیمت گذاری دولتی رویم باید به سمت افزایش ارزش پول ملی و درآمد مردم پیش رفته و تلاش کنیم.

رئیس انجمن خوراک دام و طیور تاکید کرد: برای آنکه محصولات شیلاتی به سبد خانوار برگردد دولت باید یارانه پرداخت کند ولی این یارانه برای دولت بار مالی خواهد داشت و به نظر می رسد دولت تمایل دارد بازار را در اختیار مصرف کننده و تولیدکننده قرار دهد و به سمت آزادسازی قیمت ها می رود.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha