۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
شتاب «کار ترکیبی» در چین؛ تسلط شانگهای بر بازار فضای کار| استارت‌ آپ‌ ها و فریلنسرها بیشترین تقاضا
بازار گزارش می دهد؛

شتاب «کار ترکیبی» در چین؛ تسلط شانگهای بر بازار فضای کار| استارت‌ آپ‌ ها و فریلنسرها بیشترین تقاضا

همانطور که مدل کار ترکیبی در سراسر چین شتاب بیشتری گرفته، کارمندان می توانند نه تنها در مراکز اصلی، بلکه فراتر از شهرهای بزرگ نیز به کار و فعالیتهای اقتصادی خود ادامه دهند.

بازار؛ گروه بین الملل: در طول همه‌گیری کووید ۱۹، بسیاری از سازمان‌ های بین‌المللی با تخلیه‌ غیر منتظره دفاتر خود در مراکز اصلی شهرها، روبرو شدند. اما، با وجود این، آنها به طور کارآمد و مؤثر به کارشان ادامه داده اند. در میان کشورهای مختلف جهان، چین نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.

از آن جایی که کووید باعث ایجاد تغییری در شیوه کار مردم چین شد و رفت و آمد روزانه به دفتر مرکزی شهر دیگر در این کشور عادی نیست، اما کارمندان به طور فزاینده ای از «مدل کار ترکیبی» یعنی کار از خانه، اداره یا هر جای دیگر استقبال می کنند. محل کار ترکیبی بر روی بهره‌ وری تأکید دارد و تعریف جدیدی از سنجش عملکرد کارکنان را ارائه می‌کند که همانند کار در اداره، باید مستقیماً برای یک پروژه خاص پاسخگو باشند.

همانطور که مدل کار ترکیبی در سراسر چین شتاب بیشتری گرفته است، کارمندان می توانند نه تنها در مراکز اصلی، بلکه فراتر از شهرهای بزرگ نیز به کار و فعالیتهای اقتصادی خود ادامه دهند. بر همین اساس، با توزیع کارکنان در سراسر مناطق، این مدل انعطاف‌پذیر به برقراری عدالت اجتماعی نیز کمک می‌کند در حالی که از پتانسیل توسعه شهرهای کوچک‌ تر غیر از شانگهای و پکن نیز استفاده می‌کند.

شانگهای بر بازار فضای کاری انعطاف پذیر کشور از نظر ارقام کلی عرضه تسلط دارد. علاوه بر این، پکن، چنگدو در استان سیچوان، و گوانگژو در استان گوانگدونگ، با ظهور بازیکنان محلی در فضاهای کاری انعطاف پذیر و با توجه به اینکه شرکت‌ های بیشتری تصمیم گرفتند پایگاه‌های خود را در خارج از شانگهای باز کنند، به سرعت رشد کرده‌اند.  

گروه بین‌ المللی ورک‌ پلیس (IWG) که ۲۶ سال پیش وارد بازار چین شدو مالک برندهای فضای کاری انعطاف پذیر مانند ریگوس، اسپیسز، اچ کیو، بیس پوینت و سیگنیچر است؛ هم اکنون در ۱۲۰ مکان در ۳۰ شهر و منطقه، از جمله در شهرهای کوچکتر چین، فضای کاری دارد و در حال حاضر، جایگاه آن در میان صنایع جزء بالاترین ها در قرار دارد، در حالی که امیدوار است در دهه آینده هزاران مرکز جدید در چین اضافه کند.

بر همین اساس، «ادوارد هو » مدیر کشوری گروه بین‌المللی ورک‌ پلیس چین اعلام کرد: از آنجایی که شرکت‌ های بیشتری، تأثیر مثبت کار ترکیبی بر کارکنان، هزینه‌ها و بهره‌ وری را مورد شناسایی قرار داده اند، ما انتظار داریم که در سال‌های آینده مشارکت‌های بیشتری رونمایی شود و فرصت‌ های جدیدی برای صنعت ایجاد گردد.

از این رو، با تبدیل شدن پایداری به بخشی از اهداف توسعه استراتژیک شرکت ها، فضاهای کاری انعطاف پذیر بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز خواهد بود و با توجه به اینکه توسعه فناوری و مدل های اقتصادی مشترک یکی از نکات برجسته امسال است، فضاهای کاری انعطاف پذیر باید برای افزایش تقاضا آماده شوند.

 هنگام جستجوی فضای کاری انعطاف پذیر و ترکیبی در چین، شرکت ها هنگام ارزیابی گزینه های خود، عوامل متعددی را در نظر می گیرند. علاوه بر انتخاب فضاهای کاری واقع در نزدیکی خانه های کارمندان، شرکت ها به دنبال نزدیکی به بازار، مشتریان و شرکا هستند.

این گروه معتقد است که برای کارمندانی که شاید شانگهای را به عنوان اولین انتخاب خود انتخاب کرده باشند، کار ترکیبی نیز راهی است تا پتانسیل خود را در شهرهای دیگر مانند چنگدو، ووهان استان هوبی، یا شی آن در استان شانشی توسعه دهند.

نظرسنجی جهانی گروه بین المللی ورک پلیس در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ۵۱ درصد از مشاغل در چین دارای سیاست های فضای کاری ترکیبی، در مقایسه با ۶۹ درصد در ایالات متحده بوده است

مشتریان اصلی ورک پلیس شامل شرکت هایی در بخش های مختلف از امور مالی و بهداشت تا فناوری و هنر نیز هستند. این شرکت‌ ها شامل شرکت‌ های چندملیتی به دنبال راه‌حل‌ های غیر متمرکز، شرکت‌های کوچک و متوسط، و فریلنسرهای فردی هستند که به دنبال فضاهای کاری حرفه‌ای می باشند.

گزارش ها نشان می دهد که قبل از همه گیری، روند قابل توجهی برای کار ترکیبی در چین وجود نداشت. نظرسنجی جهانی گروه بین المللی ورک پلیس در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ۵۱ درصد از مشاغل در چین دارای سیاست های فضای کاری ترکیبی، در مقایسه با ۶۹ درصد در ایالات متحده بوده است.

در چین، شرکت‌ های بزرگ‌ تر بیشترین تقاضا را برای فضاهای کاری انعطاف‌پذیر و ترکیبی نشان داده‌اند در حالی که پس از آن استارت‌ آپ‌ها و فریلنسرها قرار دارند

با این حال، این ارقام نشان می دهد که چینی ها لزوماً مدلهای کاری مانند کار از خانه را در نظر نمی‌گرفتند و بر توانایی کارمندان برای مدیریت حجم کاری خود تمرکز داشتند. در چین، شرکت‌ های بزرگ‌ تر بیشترین تقاضا را برای فضاهای کاری انعطاف‌پذیر و ترکیبی نشان داده‌اند در حالی که پس از آن استارت‌ آپ‌ها و فریلنسرها قرار دارند.

 بسیاری از شرکت های بزرگتر دارای دفاتر مرکزی در شرکت خود به عنوان مرکز و فضاهای کاری انعطاف پذیر عمل می کنند. برای شرکت‌ های کوچک‌ تر با کارمندان کمتر، فضاهای کاری ترکیبی، ابزارهای کافی برای پاسخگویی به تقاضای بازار را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

به طور جداگانه، استارتاپ کار گروهی وی ورک WeWork مستقر در نیویورک در ماه اکتبر نیز در نیویورک عمومی شد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ وارد بازار چین شد و به طور فزاینده ای فعالیت های محلی خود را در این کشور انجام داد و در حال حاضر حدود ۱۰۰ فضای کاری در سراسر کشور راه اندازی کرده است.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha