۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
پرداخت تسهیلات صندوق صنایع پیشرفته ۷۰ درصد رشد دارد
مدیرعامل صحا:

پرداخت تسهیلات صندوق صنایع پیشرفته ۷۰ درصد رشد دارد

اردبیل- نقی پور، مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ایران گفت: میزان تسهیلات مالی اعطایی صندوق به متقاضیان در یک سال اخیر ۷۰ درصد رشد نشان می دهد.

رضا نقی پور اصل در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پیشرفته پرداخت شده که بیشترین میزان تسهیلات اعطایی در ۲۱ سال فعالیت این صندوق را نشان می دهد.

وی بیان کرد: به رغم مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای بنگاه های اقتصادی و واحدهای کسب و کار تلاش شد بالاترین سقف خدمات مالی به شرکت های فناور و فعال در حوزه صنایع پیشرفته پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ایران افزود: این تسهیلات و تامین مالی شامل طرح های تحقیقاتی و توسعه ای، تجاری سازی و تولید انبوه و اقدامات حمایتی در سطح وسیع بوده است.

نقی پور اصل صنایع تحت حمایت صندوق را هوافضا، فناوری های زیستی، انرژی های نو، نانو، برق و الکترونیک، صنایع نوپدید و ... اعلام کرد.

وی بیان کرد: این خدمات اعطای تسهلات مالی با نرخ ترجیحی، خدمات کارشناسی، بیمه های تخصصی، صدور ضمانتنامه، سرمایه گذاری ریسک پذیر و پرداخت یارانه سود تسهیلات است.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ایران افزود: در کنار تسهیلات پرداختی ارزش ضمانتنامه های صادر شده در سال ۹۹ معادل یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال بوده که در این بخش نیز رشد ۳۰ درصدی را شاهد هستیم.

نقی پور اصل گفت: بالاترین سطح خدمات اعتباری به شرکت های فناور بوده و در استان اردبیل نیز تلاش بر این است تا برای ۱۶ شرکت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود.

وی به راه اندازی نمایندگی این صندوق در استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با راه اندازی دفتر نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان اردبیل بتوانیم حامی و پشتیبان شرکت های دانش بنیان، فناور و استارت آپی باشیم.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha