۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
نصب و بهره‌برداری از تجهیزات پیشرفته بدون اتکا به متخصصین خارجی
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد

نصب و بهره‌برداری از تجهیزات پیشرفته بدون اتکا به متخصصین خارجی

امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با تلاش متخصصین و مهندسین در حوزه زیرساخت‌های فرودگاهی و هوانوردی در مسیر کاهش وابستگی‌ها قرار گرفته‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در مراسم روز جهانی متخصصین الکترونیک هواپیمایی، ۱۲ نوامبر روز جهانی الکترونیک هواپیمایی را به تمامی کارکنان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوابی و فرودگاه های کشور تبریک گفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به گذشت بیش از ۷۰ سال از آغاز رسمی فعالیت‌های هوانوردی کشور که بخش اعظم آن به دوران پس از انقلاب مربوط می‌شود، گفت: اگرچه به واسطه وابستگی شدید صنعت هوانوردی کشورمان به کشورهای خارجی در همه ابعاد پس از انقلاب با محدودیت‌های بسیار جدی مواجه بوده‌ایم اما با تلاش متخصصین و مهندسین در حوزه زیرساخت‌های فرودگاهی و هوانوردی، در مسیر کاهش وابستگی‌ها قرار گرفته و در حال حاضر در زیرساخت‌های فرودگاهی قریب به ۱۰۰% و در زیرساخت‌های هوانوردی شامل سامانه‌های ارتباطی، کمک ناوبری و نظارتی به موفقیت‌های مهمی دست یافته و در امر نصب و بهره‌برداری از تجهیزات پیشرفته بدون اتکاء به متخصصین خارجی، نیازهای کشور را برآورده کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: تخصص، تجربه و خودباوری متخصصین الکترونیک هواپیمایی در امر نصب و راه‌اندازی، راهبری و تعمیرات سامانه‌ها و تجهیزات قدیمی و پیشرفته CNS طی سال‌های اخیر نیاز ما را به کارشناسان خارجی بر طرف کرده و اکنون مهندسین ما در امر طراحی و ساخت سامانه‌های مورد نیاز در کنار صنایع داخلی نقش مهم و اساسی ایفا می‌کنند.

به گفته امیرمکری، اگر امروز کشور با بهره‌گیری از توانمندی‌های تولید داخل، امید به کاهش وابستگی در صنایع هوایی دارد، در حوزه تجهیزات و سامانه های هوانوردی با اراده و همکاری مهندسین و متخصصین الکترونیک هواپیمایی در تولید برج موبایل، سیستم های سوئچینگ، سامانه DME، طراحی و ساخت رادار پیشرفته MSSR  وسیستم ریموت تاور این آرزو در حال تحقق است.

وی با تاکید بر استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان گفت: پروژه ارتقا و بومی سازی سامانه کنترل و نظارت ارتباطات رادیویی مرکز کنترل فضای کشور و ۳۵ سایت ارتباطی هوانوردی جدیدترین اقدامی است که توسط شرکت‌های دانش بنیان با بهره‌مندی از نظرات مهندسین شرکت آغاز شده است.

امیرمکری تاکید کرد: ما از حضور متخصصین الکترونیک هواپیمایی در کنار صنایع داخلی و شرکت‌های دانش بنیان برای همکاری در تأمین نیازهای ضروری حوزه CNS استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به گستردگی حجم سامانه‌ها و تجهیزات در سایت‌ها و فرودگاه‌های کشور، کمبود نیروی متخصص را از دغدغه‌های شرکت فرودگاه‌ها خواند و گفت: با جذب۵۰ نفر و اخذ سهمیه امریه برای فارغ التحصیلان دانشکده صنعت هوانوردی بخشی از نیازها تأمین خواهد شد.

امیرمکری خواستار ایجاد انگیزه و خودباوری در کنار آموزش و پرورش پرسنل جدیدالاستخدام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی با بیان اینکه نصب و راه اندازی سامانه‌های خریداری شده به منظور ارتقای ایمنی و سلامت سفرهای هوایی نیازمند کار جهادی است، گفت: تاکنون با درک شرایط و حساسیت این امر انجام شده و امیدوارم در سال جاری با تلاشی مضاعف بر اساس اولویت‌بندی‌های صورت گرفته این اقدامات پیگیری شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha