۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
ساماندهی زاینده‌رود با انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ساماندهی زاینده‌رود با انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه

اصفهان - طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ضرورت ساماندهی رودخانه زاینده رود هیچگونه شکی نیست و بر این اساس انتخاب پیمانکار از طریق قانون و مناقصه خواهد بود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: چند ماه گذشته، در جلسه ای که در دیوان محاسباتی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از دستگاه های نظارتی، شرکت آب منطقه ای و صنف کشاورزی برگزار شد، به موضوع ساماندهی رودخانه زاینده‌رود پرداختیم.

وی افزود: طرح ساماندهی رودخانه زاینده‌رود مورد اتفاق نظر تمام کارشناسان و متخصصان است؛ چراکه در طول مسیر رود شاهد تعرضات به حریم و بستر رود هستیم که بایستی ساماندهی شود.

نظارت مستمر، برخورد صریح و فوری با تعرضات به رودخانه
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ساماندهی در اطراف رودخانه زاینده رود این امکان را فراهم می کند تا با نظارت مستمر، برخورد صریح و فوری با تعرضات به رودخانه انجام گیرد.

وی بیان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که با رعایت اصول زیست محیطی، ساماندهی رودخانه زاینده رود انجام بگیرد و باید از اعمال تغییرات در بستر رودخانه اجتناب شود و ساماندهی رودخانه زاینده رود به صورت فنی و تخصصی دنبال خواهد شد.

طغیانی با اشاره به مسائل اجتماعی ساماندهی رودخانه زاینده رود گفت: مواجهه پیمانکار در طرح ساماندهی نیازمند تعاملات اجتماعی است چراکه نمی توان مدام با قوه قهریه و اعمال دولتی با متعرضان به زاینده رود برخورد کرد و بهترین شگرد همین تعاملات مردمی است.

انتخاب پیمانکار برای ساماندهی رودخانه زاینده‌رود
وی اضافه کرد: انتخاب پیمانکار برای ساماندهی رودخانه زاینده رود همانند سایر پروژه‌های دیگر و معمول از طریق برگزاری مناقصه خواهد بود تا پیمانکاری که از نکات محیط زیست آگاه است و به دانش و تخصص مورد نیاز مجهز است، انتخاب شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم تصریح کرد: در ضرورت ساماندهی رودخانه زاینده‌رود هیچگونه شکی نیست و الزام آور است و اشکالات نحوه ساماندهی در کمیته تخصصی مربوطه مطرح و رفع می شود و پیمانکار هم براساس مناقصه و قانون انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به خطرات فرونشست زمین گفت: این پدیده خسارات جبران ناپذیری را به ابنیه تاریخی شهر اصفهان وارد خواهد کرد و کل اقتصاد اصفهان را به عنوان صنعتی ترین شهر کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیگیری‌های لازم برای متوقف کردن برداشت از آبخوان انجام شود
طغیانی با بیان اینکه لازم است پیگیری‌های لازم برای متوقف کردن برداشت از آبخوان‌های اصفهان انجام شود، بیان کرد: جریان زاینده‌رود تنها مختص به مباحث کشاورزی نیست، بلکه جریان این رودخانه باعث ایجاد رطوبت در لایه‌های زمین و کند شدن میزان فرونشست خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha