۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
حجم تجارت خارجی به ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید
معاون توسعه منابع گمرک ایران:

حجم تجارت خارجی به ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید

معاون توسعه منابع گمرک ایران گفت: حجم تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مناسبی برخوردار بوده که به نوعی تراز تجارتی مثبت شده است.

به گزارش بازار، احمد ذاکری معاون توسعه منابع گمرک ایران شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک بازرگان در ماکو با تاکید بر انسجام و هماهنگی در فعالیت سازمان‌ها و نهادهای مستقر در مرز به منظور ایجاد زمینه مناسب برای تسهیل تجارت به ویژه صادرات، اظهار داشت: کاهش هزینه صادرات و ایجاد سرعت لازم در رساندن کالا به مشتریان خارجی سبب حفظ و گسترش بازارهای صادراتی کشور خواهد شد و به تبع آن تولید داخلی و اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و برنامه‌های گمرک در ارتباط مبارزه با ویروس همه گیر کرونا، بیان کرد: فعالیت‌های اقتصادی در گمرکات کشور در دوره شیوع ویروس کرونا نه تنها متوقف نشد، بلکه کارکنان گمرکات کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت بودند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و گواه آن نیز این است که عده‌ای از همکاران به این بیماری منحوس دچار شدند و تعدادی هم جان خود را از دست دادند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با اشاره به جایگاه خوب گمرک بازرگان، اظهار داشت: عمده کشوهای که به نوعی در زمینه واردات و هم در صادرات مورد هدف ما هستند، یکی از آن‌ها کشور ترکیه است که مرز بازرگان توانسته پل ارتباطی ایران با ترکیه باشد.

ذاکری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در بحث تجارت خارجی از استان‌های مهم و نقش‌آفرین کشور است، افزود: باید به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در گمرکات مرزی از جمله بازرگان که دارای ظرفیت‌های تجاری بالایی است، کمک شود.

وی با اشاره بر لزوم توسعه و تقویت زیر ساخت‌های گمرک بازرگان به عنوان یکی از گمرکات مهم مرزی، اظهار داشت: گمرک بازرگان بعد از بندرعباس دومین مرز فعال نسبت به سایر مرزهای کشور است و تلاش می‌کنیم از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی کشور حداکثر بهره را ببریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در ادامه با بیان اینکه در بخش زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی باید نگاه ویژه‌ای به مرز بازرگان داشته باشیم تا بتوانیم در انجام ارائه رویه‌ها با مشکل روبرو نشویم، گفت: در بخش بازرگان ۲ دستگاه ایکس ری فعال داریم و یک دستگاه دیگر نیز بزودی در این مرز با همکاری صنایع دفاع اجرایی خواهد شد و تا ظرف یکسال نیز به بهره برداری خواهد رسید.

ذاکری با اشاره به اینکه در بخش عمرانی فاز اول گمرک بازرگان ۱۳میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: طرح فاز دوم مرزبازرگان نیز از فردا با ۴۰۰میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha