۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
سه موج بارشی اخیر در همدان بخشی از خشکسالی را رفع کرد
مدیرکل هواشناسی استان همدان:

سه موج بارشی اخیر در همدان بخشی از خشکسالی را رفع کرد

همدان- عابد، مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: سه موج بارشی اخیر از ابتدا تا ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در استان همدان بخشی از کمبود بارش‌ها را جبران کرد.

حسین عابد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص بارندگی‌های آبان ماه در استان همدان اظهار کرد: از ابتدا تا ۲۲ آبان ۱۴۰۰ سه موج بارشی استان همدان را تحت تاثیر قرار داد که این بارش‌ها بخشی از شرایط خشکسالی و کمبود بارش ها را رفع کرد.

وی افزود: این سه موج بارشی بیشتر در سه هفته متوالی استان همدان را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد در برخی از ایستگاه‌های باران سنجی استان همدان نظیر تاریک دره سفلی، چشمه علی محمد و سعیدیه بارندگی بیش از ۶۰ میلیمتر را ثبت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه در ایستگاه‌هایی نظیر سولان، پیروز، اشتران، خاکو و چاشتخوره بارندگی بالای ۵۰ میلیمتر ثبت شد، ادامه داد: نکته قابل توجه اینکه در موج سوم بارش‌ها که از روز پنجشنبه ۲۰ آبان تا شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در سطح استان فعال بود این است که بخشی از بارش به صورت برف انجام شد.

عابد اضافه کرد: این بارش ها ارتفاعات بالای دو هزار متری را سفید پوش کرده و عمق برف در برخی ایستگاه ها نظیر سماوک به ۳۴، چشمه علی محمد به ۱۸ و قایش به ۱۵ سانتیمتر رسیده است.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha