۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کند شدن روند کاهش ذخیره منابع آبی با بارش‌های اخیر

کند شدن روند کاهش ذخیره منابع آبی با بارش‌های اخیر

شهریاری، مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کند شدن روند کاهش ذخیره منابع آبی سدهای پنج گانه تهران با بارش‌های چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش بازار، محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه در آبان ماه ۳۰ میلی متر بارش در استان تهران ثبت شده که ۲۵ درصد بیشتر از آبان ماه سال گذشته است افزود: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون, ۳۲.۸ میلی متر بارش در استان تهران ثبت شده که این رقم در مقایسه با ۲۱.۷ درصد مدت مشابه سال گذشته با ۵۱ درصد رشد همراه بوده، اما نسبت به متوسط بلند مدت با ۲ درصد کاهش روبه رو است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره آب سدهای تهران ۴۰۴ میلیون مترمکعب است گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۶۹ میلیون مترمکعب بوده که این تفاوت نشان دهنده ۲۶۵ میلیون مترمکعب کسری مخازن است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در مورد بارش‌ها در اواخر آبان افزود: ورودی سدهای ما با وجود این بارش‌ها از ابتدای سال تا کنون با کاهش ۳۴ درصدی مواجه است، زیرا از ابتدای مهر تاکنون ۶۳.۴ میلیون مترمکعب آب به سدهای تهران وارد شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۶.۲ میلیون مترمکعب بوده است.

شهریاری گفت: بارش‌های انجام شده در حوضه آبریز سدها به دلیل تشنگی حوضه‌ها و یا بروز بارش بصورت برف به روان آب قابل توجهی تبدیل نشده است.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha