۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
افزایش ۱۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز| ۱۰ میلیون مشترک پر مصرف داریم
سخنگوی شرکت گاز در گفتگو با «بازار» خبر داد

افزایش ۱۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز| ۱۰ میلیون مشترک پر مصرف داریم

عسگری، سخنگوی صنعت گاز با بیان اینکه ۱۰ میلیون مشترک پر مصرف گاز در کشور داریم، گفت: میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

بازار؛ گروه آب و انرژی:  سرمای هوا امسال زودتر از پیش بینی ها آغاز شده است. کاهش دما در روزهای گذشته موجب  رکورد شکنی مصرف گاز در ۵ سال گذشته شده است. محمد عسگری سخنگوی شرکت گاز به «بازار» می گوید: مصرف گاز امروز به ۴۷۹ میلیون مترمکعب رسیده که حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب بیشتر از پارسال است.

در حال حاضر حدود ۲۵ میلیون مشترک گاز در کشور داریم که ۱۰ میلیون آنها پر مصرف هستند. ۱۵ میلیون مشترک هم مصرفشان یا مطابق الگوی تعریف شده یا حتی کمتر از الگوی تعیین شده است

به گفته او، در حال حاضر حدود ۲۵ میلیون مشترک گاز در کشور داریم که ۱۰ میلیون آنها پر مصرف هستند. ۱۵ میلیون مشترک هم مصرفشان یا مطالبق بر الگوی تعریف شده یا حتی کمتر از  الگوی تعیین شده است. 

عسگری با اشاره به لزوم همکاری مردم برای مدیریت مصرف، گفت : میانگین دمای هوای کشور در آبان‌ماه امسال حدود ۵ درجه کمتر از سال‌های گذشته است که این درجه از برودت هوا و نیز میزان مصرف در طول پنج‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سال قبل در بخش خانگی و تجاری میزان مصرف به ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز هم رسید و امیدواریم امسال با مدیریت مصرف دیگر این عدد را شاهد نباشیم

او با اشاره به میزان مصرف گاز در سال گذشته، گفت: سال قبل در بخش خانگی و تجاری میزان مصرف به ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز هم رسید و امیدواریم امسال با مدیریت مصرف دیگر این عدد را شاهد نباشیم.

در حال حاضر میزان مصرف در بخش نیروگاهی روزانه ۱۳۵ میلیون مترمکعب و بخش صنایع حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب است

سخنگوی شرکت گاز همچنین با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری است، افزود: در حال حاضر میزان مصرف در بخش نیروگاهی روزانه ۱۳۵ میلیون مترمکعب و بخش صنایع حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب است.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha