۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
 ایمنی پروازها در شرایط تحریم حفظ شد
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

ایمنی پروازها در شرایط تحریم حفظ شد

امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه «متخصصین الکترونیک هوایی» با حفظ و نگهداری زیرساخت‌ها و سامانه‌های ارتباطی، ایمنی پروازها را تضمین کردند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در پیامی به‌مناسبت روز الکترونیک هواپیمایی، افزود: حصول ایمنی پرواز با تکیه بر دانش و تلاش حوزه «الکترونیک هواپیمایی» در حال انجام است.

وی ادامه داد: حوزه خطیر «الکترونیک هواپیمایی» یک حلقه مهم از زنجیره ایمنی در صنعت هوانوردی است که خلبانان را به سیگنال‌های الکترونیکی دقیقِ سامانه‌های کمک‌ناوبری زمینی متصل تا مسیر پروازی برنامه‌ریزی‌شده را دنبال کنند.

امیرمکری ادامه داد: متخصصین الکترونیک هواپیمایی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با نصب و راهبری سامانه‌های فنی پیچیده، ارتباطات کلامی بین خلبانان و کنترلرهای را برقرار کرده، هواپیماها را بر روی صفحات رادار نمایش داده و به‌وسیله شبکه هوانوردی دیجیتال جهانی، اطلاعات فنی مسیرهای پروازی در آسمان ایران صحیح و به‌روز ارائه می کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با تبریک روز جهانی الکترونیک هواپیمایی به متخصص پرتلاش الکترونیک افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا در طول سال‌های اخیر، با حفظ و نگهداری زیرساخت‌ها و سامانه‌های ارتباطی ناوبری، عملیات نصب، نگهداری، تعمیر و پشتیبانی تجهیزات ناوبری زمینی را به‌خوبی عهده‌دار شده و ایمنی پروازها را تضمین کرده‌اند.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha