۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
تنها بازارچه مرزی آبی کشور در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تنها بازارچه مرزی آبی کشور در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

چابهار - نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک، دشتیاری و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: بازارچه تخصصی دریایی «پسابندر» به منظور توسعه تجارت مرزی طی یک ماه آینده در دشتیاری به بهره برداری می رسد.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: طی سال های گذشته مسئله بهره برداری از ظرفیت های مرزی استان سیستان و بلوچستان به عنوان راهکاری برای تامین معیشت پایدار مورد تاکید بوده است.

وی با اشاره به راه انداری بازارچه دریایی «پسابندر» در آینده ای نزدیک، گفت: این بازارچه به مساحت ۱۴هکتار در روستای «پسابندر» شهرستان دشتیار راه اندازی می شود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک، دشتیاری و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تکمیل زیرساخت های اولیه این بازارچه از جمله، دسترسی راه به اسکله، اینترنت و باسکول در دست اقدام است.

وی ادامه داد: وجود اداره گمرک یکی از ضرورت های موجود برای انجام فعالیت های تجاری رسمی در مرزها است ازهمین رو در حال رایزنی برای استقرار اداره گمرک در این منطقه هستیم.

 سعیدی تصریح کرد: بازارچه مرزی «پسابندر» شهرستان دشتیاری به ‌عنوان تنها بازارچه مرزی آبی در سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۹۵ پس از تصویب بازارچه مرزی ریمدان، تعطیل شد و سپس در شهریورماه ۹۹ مجدداً با تصویب هیئت‌وزیران فعالیت این بازارچه مرزی به رسمیت شناخته شد و مجوز آن صادر شد.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha