۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کاهش ۸۲ درصدی تعداد مسافران نوروزی جابجا شده با ناوگان عمومی در قم
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم خبر داد؛

کاهش ۸۲ درصدی تعداد مسافران نوروزی جابجا شده با ناوگان عمومی در قم

قم - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم مطرح کرد: از ۲۵ اسفند لغایت ۱۰ فروردین ۹۹ بیش از ۱۸ هزار و ۴۷۰ مسافر در استان قم توسط ناوگان عمومی جابجا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، محمد حسن کلهری اظهار داشت: بی تردید از عوامل اصلی در انتقال و شیوع ویروس کرونا در کشور، سفرهای برونشهری و بین استانی می‌باشد که مدیریت و کاهش حداکثری سفرها ضروری است.

وی ضمن قدردانی و تشکر از هموطنانی که به پیام‌های بهداشتی توجه و از سفرهای نوروزی اجتناب کرده‌اند یادآور گردید: باوجود کاهش ۸۲ درصدی مسافران جابه جا شده توسط ناوگان عمومی طی بازه زمانی فوق الذکر اما متأسفانه هنوز تا کاهش حداکثری و متناسب با شرایط موجود فاصله داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به ارائه آمار دریافتی از سامانه صدور وضعیت برخط اشاره کرد و اظهار داشت: طی مدت ۱۵ روزه (از ۲۵ اسفندماه لغایت ۱۰ فروردین ۹۹) افزون بر ۱۸ هزار و  ۴۷۰ مسافر از استان قم توسط ناوگان عمومی حمل ونقل مسافر جابه جا شده‌اند که طی همین مدت در سال گذشته این تعداد افزون بر ۱۰۳ هزار و ۱۶۰ نفر بوده است که کاهش ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد مسافر جابجا شده توسط ناوگان عمومی در سال جاری، ۷۴۸۰ نفر توسط ناوگان اتوبوس در استان قم عازم مقصد شده‌اند.

کلهری تعداد مسافر جابجا شده توسط ناوگان عمومی مینی بوس و سواری کرایه را نیز به ترتیب هشت هزارنفر (ناوگان مینی بوس) و بیش از ۲۹۰۰ نفر (ناوگان سواری کرایه) اعلام کرد و گفت: بیشترین درصد کاهش مسافر جابجا شده با ناوگان عمومی طی مدت یاد شده در سال جاری (در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته) به میزان ۹۴ درصد و متعلق به روزهای دوم و چهارم فروردین ماه ۹۹ می‌باشد.

وی کمترین درصد کاهش مسافر جابجا شده را نیز به میزان ۶۸ درصد و متعلق به روز ۲۶ اسفندماه ۹۸ دانست.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی که از روز هشتم فروردین ماه اجرایی شده اشاره کرد و افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده توسط کمیته ملی مبارزه با ویروس کرونا، عوامل اجرایی این اداره کل با نظارت عوامل پلیس راه، نسبت به انسداد ورودی‌های شهر قم در سطح راه‌های برونشهری اقدام کرده است.

وی یادآور شد: با وجود اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای که توسط رسانه‌های جمعی درخصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفته، اما این اداره کل نسبت به تهیه و نصب بنرهایی با موضوع ممانعت از ورود خودروهای غیر بومی به شهر اقدام کرده است.

کد خبر: ۱۱٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha