۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
بهبود فضای کسب و کار با رکود و تورم همخوانی ندارد
یک دکترای اقتصاد و کسب و کار:

بهبود فضای کسب و کار با رکود و تورم همخوانی ندارد

همدان - کیهانی حکمت، دکترای اقتصاد و کسب و کار بااشاره به رکود و تورم گفت: این دو مولفه بر اقتصاد تأثیر منفی می‌گذارد ضمن اینکه تورم ۵۰ درصدی مخرب فضای کسب‌وکار است.

رضا کیهانی‌حکمت در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از تهدیدهایی که کسب‌وکارها را تحت‌الشعاع قرار داده، نبود قطعیت‌ها است، گفت: به‌طور مشخص وضعیت تحریم‌ها، تداوم تحریم‌ها و تشدید آنها جزو متغیرهایی هستند که جزو نبود قطعیت‌ها و نااطمینانی‌ها قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آخرین نبود قطعیت‌ها ظهور تنش‌های نظامی در منطقه است که در ابعاد ملی کسب‌وکارها را متأثر می کند، گفت: پس از نبود قطعیت‌ها بحث فساد مطرح است چراکه فساد اعتماد را کاهش و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و روی سرمایه اجتماعی تأثیر منفی می‌گذارد ضمن اینکه عملکردهای اقتصادی را کاهش می‌دهد و فعالیت‌های کارآفرینانه را به سمت نامولد شدن می‌برد.

فساد شدت بیشتری داشته باشد فعالیت‌های کارآفرینانه را به سمت تخریب سوق می‌دهد و تخصیص منابع به شکل نامطلوب پیش می‌رود و آن بهبود اقتصاد که باید، شکل نمی‌گیرد

کیهانی حکمت تاکید کرد: اگر فساد شدت بیشتری داشته باشد فعالیت‌های کارآفرینانه را به سمت تخریب سوق می‌دهد و تخصیص منابع به شکل نامطلوب پیش می‌رود و آن بهبود اقتصاد که باید، شکل نمی‌گیرد.

وی رکود و تورم را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این دو مولفه بر اقتصاد تأثیر منفی می‌گذارد؛ گفت: تورم ۵۰ درصدی مخرب فضای کسب‌وکار است.

این دکترای اقتصاد و کسب و کار با تاکید بر اینکه موضوع کارآفرینی و کسب‌وکارها متأثر از خانواده است به طوری که رفتار پدر و مادر نسبت به کسب‌وکار و حتی قصه‌های کودکانه در این زمینه بسیار مؤثر هستند، افزود: در مدارس هم یک‌سری دروس وجود دارد که از لحاظ کار تیمی و بالا بردن روحیه همکاری فوق‌العاده حایز اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه اگر اهداف مجمع جهانی اقتصادی را بررسی کرده کنیم ۱۰ مهارت به عنوان مهارت‌های اساسی مطرح شده که یکی از آن مهارت‌ها روحیه همکاری و کار تیمی است؛ گفت: سه درس در مدارس ابتدایی که باید به‌طور ویژه مدنظر باشد نقاشی، کاردستی و ورزش است چراکه این دروس تفکرات کریتیکال، تفکر انتقادی و خلاقیت را پرورش می‌دهند.

جامعه باید طوری برنامه‌ریزی کند که زمینه برای هویدا شدن هوش‌های هیجانی افراد مهیا شود

وی با یادآوری اینکه حدود ۳۳ هوش هیجانی وجود دارد که به‌طور طبیعی هر فردی سه یا چهار مورد از آنها را در خود دارد و جامعه باید طوری برنامه‌ریزی کند که زمینه برای هویدا شدن هوش‌های هیجانی افراد مهیا شود، گفت: موضوع بعدی دانشگاه‌ها هستند ضمن اینکه نسل سه و چهار به نام دانشگاه‌های کارآفرین در حال شکل‌گیری است.

کیهانی حکمت افزود: این دانشگاه عقبه بحث فرهنگی و اجتماعی کارآفرینی است که اگر این بازو به درستی عمل نکند کارآفرینی ابتر خواهد ماند.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha