۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
تسمه تایم، قطعه ای ساده اما حیاتی

تسمه تایم، قطعه ای ساده اما حیاتی

تسمه تایمینگ یا تسمه تایم یکی از اصلی ترین تسمه های انتقال قدرت به کار رفته در صنعت می باشد. تسمه تایمینگ دقت و سرعت بالایی دارد و بسیاری از کارها را آسان می‌کند.

به گزارش بازار، با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، کشور ما نیز دچار مشکلات فراوانی در رابطه با واردات کالا شد. یکی از کالاهایی که از کشورهایی مانند ترکیه و امارات به داخل کشور وارد می شد، قطعات مربوط به ماشین آلات بود. قطعاتی که کمبود آنان باعث اختلال جدی در صنعت خودرو سازی می شد؛ اما خوشبختانه تولید این قطعات به مرور زمان توسط تولید کنندگان داخلی میسر شد. در ادامه به بررسی چند نوع از قطعات حیاتی که وجود آنان ضرورت دارد، خواهیم پرداخت.

تسمه تایم، قطعه ای ساده اما حیاتی

تسمه تایمینگ چیست؟

تسمه تایمینگ یا تسمه تایم یکی از اصلی ترین تسمه های انتقال قدرت به کار رفته در صنعت می باشد. تسمه تایمینگ دقت و سرعت بالایی دارد و بسیاری از کارها را آسان می‌کند. این تسمه از جنس پلی اورتان و پلاستیک تولید می شود تا خاصیت کشسانی بالایی داشته و بتواند در برابر کشش و فشار مقاومت بالایی از خود نشان دهد. کارکرد بی صدای تسمه تایمینگ آرامش صنایع را برقرار خواهد کرد. کیفیت و عملکرد این تسمه اهمیت بسیاری دارد و در صورت نگهداری صحیح و اصولی در مدت طولانی می توانید از این تسمه استفاده کنید.

تسمه تایمینگ کاربرد بسیار در صنایع دارد. این تسمه ها را می توان کمربندهای انعطاف پذیر دانست. تسمه تایمینگ ها به وسیله دنده ها موجود بر روی خود با سطح مقابل خود درگیر خواهند شد. هنگامی که به این تسمه ها به صورت اصولی تحت کشش قرار می گیرد، جهت انتقال حرکت برای یک دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه تایمینگ اغلب همانند چرخ دنده و یا زنجیر به کار می رود و کارکردی بدون سر و صدا دارد. از این رو بدون نیاز به گریس و روغن کار می کند.

از دیگر کاربرد تسمه تایمینگ می توان به استفاده از آن به عنوان تسمه زمان اشاره کرد. این تسمه در صنایع خودروسازی نیز کاربردهای بسیاری دارد و با باز و بسته کردن به موقع سوپاپ ها زمان حرکت و چرخش آن را تنظیم خواهد کرد. بنابراین می توان گفت که تسمه تایمینگ یکی از کاربردی ترین محصول در صنایع می باشد.

یکی دیگر از قطعات لازم برای ماشین آلات، بلبرینگ می باشد. این قطعه که با نام یاتاقان توپی نیز شناخته می شود، نوعی چرخنده است که در اکثر ابزارها و خودرو ها موجود می باشد. این قطعه دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آنان اشاره می کنیم.

توضیحات و کاربرد

تسمه تایم، قطعه ای ساده اما حیاتی

بلبرینگ تماس زاویه ای ۷۰۰۲CDF

ابزار برش، دستگاه هیدرولیک، ابزار برش، ماشین آلات، تجهیزات هیدرولیک، تولید اتوماتیک با استفاده از روبات ها، فولاد ویژه، صنعت فناوری اطلاعات ماشین آلات فوق العاده دقیق و سیستم محیط

بلبرینگ تماس زاویه ای ۷۰۰۲CDB

توضیحات:

نوع: بلبرینگ تماس زاویه ای

نوع سوراخ: گرد

مواد: فولاد کروم با کربن بالا

نوع قفس: شیشه الیاف تقویت شده

مواد قفس: نایلون

مواد توپی: فولاد

ویژگی ها

خط مستقیمی که نقطه تماس توپ و حلقه های داخلی و خارجی را به هم متصل می کند. داشتن زاویه ای که مربوط به جهت شعاعی باشد از بارهای شعاعی پشتیبانی می کند و بار محوری در یک جهت اگر نیروی محوری باشد هنگام دریافت بارهای شعاعی تولید می شوند. نشان می دهد که دو بلبرینگ به جای یکدیگر استفاده می شوند.

کاربرد

بلبرینگ های تماس زاویه ای ایده آل برای ماشین آلات، مکانیسم ها، پیچ های تغذیه، گیره انتهای شافت پیچ توپی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

بلبرینگ تماس زاویه ای ۷۰۰۲C

توضیحات:

بلبرینگ های تماس زاویه ای دارای حلقه های مسابقه ای در حلقه های داخلی و بیرونی هستند که با توجه به یکدیگر در جهت محور بلبرینگ جابجا می شوند. این بدان معنی است که آنها برای جای دادن بارهای ترکیبی، به عنوان مثال بارهای شعاعی و محوری همزمان کار می کنند.

بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیف مورد استفاده در: شافت ماشین، موتور با فرکانس بالا، توربین گاز، جدا کننده گریز از مرکز، چرخ های جلو اتومبیل های کوچک، محور پینیون های دیفرانسیل.

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیف مورد استفاده در: پمپ روغن، ROM. دمنده وات، کمپرسور هوا، انواع انتقال نیرو، پمپ تزریق سوخت، ماشین آلات چاپ.

یکی دیگر از قطعات که در کارخانه های صنعتی و فروشگاه ها نیز از آن استفاده می شود.

تسمه تایم، قطعه ای ساده اما حیاتی

تسمه تایم، قطعه ای ساده اما حیاتی

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله ها همان تسمه های صنعتی هستند که برای حمل مواد و قطعات طراحی و ساخته می شوند. نوار نقاله و یا کانوایر اولین بار به صورت صنعتی در کارخانه فورد به وجود آمد که با پیشنهاد (هنری فورد) برای افزایش راندمان در تولید خودرو و در خط های تولید پیوسته مورد استفاده قرار گرفتند.

نوار نقاله و یا تسمه نقاله یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها و ملزومات و تجهیزات بسته‌بندی محسوب می‌شود. برخی از تسمه نقاله نیز به شکل شیب دار ساخته می‌شوند. وظیفه اصلی تسمه نقاله جابجایی وسایل است. در واقع اصلی‌ترین مزیت استفاده از تسمه نقاله را می‌توان نقل و انتقال مواد سنگین و حجیم دانست. علاوه بر این از وسیله در مسیرهای طولانی کارخانه‌ها برای حمل نقل مواد اولیه و محصولات استفاده می‌شود.

وظیفه ی کانوایر یا همان حمل کننده ها که نقاط مشترک بسیاری با نوارنقاله ها دارند انتقال مواد یا وسایل و یا قطعات تولید شده از جایی به جای دیگر است. نقش نوار نقاله در خط های تولید بالا بردن سرعت تولید است و میتواند به سرعت قطعات تولید شده را از یک نقطه ی کارخانه به نقطه ی دیگر آن حمل کند. نوارنقاله معمولا سه لایه است که پوشش لاستیکی بالا، منجید ها و پوشش لاستیکی پایین.

کاربرد تسمه یا نوارنقاله ها در صنعت

نوار نقاله ها در جایی از کارخانه مورد استفاده هستند که محصول در معرض قرار گرفتن حرارت به منظور خشک شدن و یا شستشوی قطعات و مواد تولید شده باشد و حتی ممکن است که ابزار یا قطعه ای را که برش خورده یا هر فرآیند دیگری را از یک نقطه یه نقطه ی دیگری انتقال دهد و همه ی این مراحل کار توسط نوارنقاله و یا کانوایر ها صورت میگیرد.

در کل استفاده از خطوط نوار نقاله ها در معدن های سیمان، سنگ، زغال سنگ  و …راندمان تولید و سرعت حمل و نقل را بسیار افزایش می دهد. از دیگر کاربردهای سیستم  نوارنقاله در پله های برقی، فرودگاه ها، فروشگاه ها و همچنین در خط  مونتاژ کارخانجات استفاده می شود.

تسمه تایم، قطعه ای ساده اما حیاتی

کارا بلبرینگ با تولیدی مطمئن

کارا بلبرینگ در سال ۱۳۸۰ به منظور تامین قطعات یدکی صنعتی کشورمان تاسیس گردید و پس از ۱۵ سال فعالیت موثر و موفق، با عرضه قطعات صنعتی با برند اصلی و قیمت مناسب جهت جلب رضایت مدیران صنایع فعالیت خود را گسترش داده و افتخار همکاری با بسیاری از صنایع مادر کشور عزیزمان را دارد.

از عمده فعالیت های این گروه صنعتی می توان تامین قطعات زیر با برندهای اصلی را نام برد :

- انواع بلبرینگ های کاربردی دقیق با دقت بالا

- انواع کاسه نمدهای اینچی، میلیمتری، لاستیکی و فلزی و انواع اورینگ

- انواع تسمه های تایمینگ، نوار نقاله، انتقال نیرو، مواد غذایی (PVC)، رولیک

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این مجموعه مراجعه نموده و یا با کارشناسان آن با شماره گیری ۰۲۱۳۶۶۱۷۶۲۰ تماس حاصل نمایید.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha