۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
بررسی قیمت روز انواع خودرو پژو در بازار

بررسی قیمت روز انواع خودرو پژو در بازار

قیمت خودرو همچنان روند صعودی دارد. طی هفته‌های گذشته، بیشترین افزایش، مربوط به قیمت انواع پژو در بازار بوده است.

به گزارش بازار، قیمت خودرو همچنان روند صعودی دارد. طی هفته‌های گذشته، بیشترین افزایش، مربوط به قیمت انواع پژو در بازار بوده است. اگرچه نمی‌توان پیشتازی پراید، محصول شرکت خودروسازی سایپا را نیز در افزایش قیمت نادیده گرفت.

با هر مترو معیاری که حساب شود، دست کم طی یک ماه گذشته تاکنون، قیمت محصولات ایران خودرو، بیش از سایر خودروها، پله‌های گرانی را یکی پس از دیگری طی کرده است.  

بررسی قیمت خودرو امروز در بازار 

قیمت خودرو">قیمت روز خودرو این روزها لحظه‌ای محاسبه می‌شود. مانند قیمت دلار و شاید طلا و سکه. نکته اینجاست که خرید و فروش خودرو در بازار کندتر از گذشته انجام می‌شود. روندی که در اصطلاح فعالان بازار خودرو «قفل» شده است.

قیمت خودرو امروز در مقایسه با ماه گذشته به طور میانگین ۱۰ میلیون تومان افزایش را تجربه کرده است.

نگاهی به قیمت پژو پارس tu۵

پژو پارس

پژوپارس tu۵ را می‌توان یکی از چندین محصول محبوب گروه خودروسازی ایران خودرو دانست. این خودرو در حال حاضر به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. در بازه زمانی ۶ مرداد تا ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰، ماشین پژو پارس tu۵ حدود ۴۵ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. مرداد ماه سال جاری، این خودرو به ۲۸۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود.

این محصول ایران خودرو در فروردین ماه ۱۴۰۰، رقم ۱۴۵ میلیون تومان به فروش رسید و نکته جالب اینکه تا مهر ۱۴۰۰ این رقم برای پژوپارس ثابت ماند.

با این حال، فروشندگان خودروهای خود را با قیمت بالا آگهی می‌کنند و منطقی است که راضی به فروش خودرو خود زیر قیمت بازار نباشند.

فروشندگان خودرو می‌گویند پروسه بررسی طرح واردات خودرو طولانی شده و به نظر می‌رسد ابهامات این طرح هنوز برای دولتمردان برطرف نشده است. با این حساب قیمت روز خودرو دستخوش تحولات ملموسی شده است. حالا حتی بازار آزاد هم به اجرا نشدن طرح‌های دولت برای ساماندهی بازار خودرو واکنش نشان داده است. در این میان آگاهی از قیمت روز خودرو برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است. قیمت روز خودرو در خودرو ۴۵ بر گرفته از قیمت‌های واقعی از بازار می‌تواند منبعی قابل اعتماد برای آگاهی از قیمت بازار خودرو باشد.

بررسی قیمت پژو ۲۰۷ در بازار

  بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروهای ایرانی مانند ماشین پژو ۲۰۷ صندوقدار با افزایش بین یک تا ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

 همچنین قیمت دنا معمولی افزایش پیدا کرد و با قیمت ۳۲۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ به ۲۵۱ میلیون تومان افزایش یافت. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۱۴۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان رسید. پژو ۴۰۵ SLX به ۲۷۵ میلیون تومان و پژو پارس ساده ۱۴۰۰ به ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ صندوقدار

پژو ۲۰۷ مدل فیس لیفت ۲۰۶ است که در فرانسه با نام ۲۰۶+ شناخته می‌شود و به همین دلیل تعجبی ندارد که مشخصات فنی مشابهی با پژو ۲۰۶ داشته باشد.

این خودرو با دو بدنه هاچبک و سدان (صندوقدار) در کارخانه ایران خودرو تولید می‌شود و از موتور ۱.۶ لیتری TU۵ چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند. قبل از ۲۰۷، این موتور فقط در پژو ۲۰۶ و آن هم فقط تیپ ۵ استفاده می‌شد. حجم دقیق پیشرانه پژو ۲۰۷ ایرانی، ۱۵۸۷ سی سی است و حداکثر قدرتش به ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد و می‌تواند ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه گشتاور تولید کند.

ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ دو جعبه دنده در نظر گرفته، یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند. حداکثر سرعتی که می‌توان با این خودرو رانندگی کرد، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن پژو ۲۰۷ دستی ۱۰۸۷ کیلوگرم است و مدل اتوماتیک ۱۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد. ۲۰۷ ایرانی با استفاده از جعبه دنده دستی به ۱۱.۶ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد، در حالی که شتاب پژو ۲۰۷ اتومات یک ثانیه کندتر است و بعد از گذشت ۱۲.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شتاب برای خودرو تولید داخل، قابل قبول به نظر می‌رسد.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha