۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
ثبت نام ۴۴۰۰ کارگری اردبیلی برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبر داد؛

ثبت نام ۴۴۰۰ کارگری اردبیلی برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: تا کنون چهار هزار و ۴۰۰ کارگر اردبیلی برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت الشعاع قرار دادن بنگاه های اقتصادی و برخی از مشاغل، آن دسته از کارگران مشمول قانون کاری که شغل خود را از دست داده اند از حمایت های بیمه بیکاری بهرمند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری هیچ نیازی به مراجعه حضوری کارگران در ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی نیست، اظهار کرد: کارگران با مراجعه به سایت Bimebikari.mcls.gov.ir سریعا برای ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی های غیر دولتی و همچنین حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است و کارگرانی که شغل خود را از اسفند سال قبل از دست داده اند برای دریافت مقرری تا ۲۰ فروردین فرصت دارند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

وی گفت: پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری از طریق سامانه،  نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماه های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ نسبت به ارسال لیست مشمولین به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اشاره به مهلت ۹ روزه باقیمانده کارگران برای ثبت نام در سامانه گفت: تا کنون چهار هزار و ۴۰۰ کارگر اردبیلی برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

رحیمی عنوان کرد: شهرستان های اردبیل، گرمی و پارس آباد به ترتیب بیشترین سهم  از تعداد ثبت نام کننده گان را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: ۱۱٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha