۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
اهمیت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان و سایر اماکن؛ چرا و به چه علت؟

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان و سایر اماکن؛ چرا و به چه علت؟

آیاشمانیزدرمورداهمیت استفاده ازدوربین مداربسته تردیددارید یامعتقدید که درمورد اهمیت آن زیاده‌روی وغلو شده است؟اگریکی ازاین دسته افرادهستید وچنین اعتقادی دارید،پیشنهادمی‌کنیم تاانتها با ما همراه باشید.

بازار; گروه صنعت: مدت‌های مدیدی است که در اغلب کشورهای اروپایی و آمریکا، استفاده از دوربین مداربسته در همه فضا ها به امری متداول تبدیل شده است. در ایران نیز همین موج به راه افتاده است؛ اما با اندکی تأخیر و فاصله با جوامع اروپا و آمریکا. امروزه بعید است که ساختمان، دفتر کار یا شرکتی معتبری را پیدا کنید که از دوربین مداربسته استفاده نکند. اما با این حال برخی افراد همچنان در مورد اهمیت استفاده از دوربین مداربسته با تردید مواجه هستند. به هر حال باید پذیرفت که این تکنولوژی در ایران سابقه آنچنان طولانی ندارد و طبیعی است برخی مردم اهمیت استفاده از دوربین مداربسته را حس نکرده باشند. اما اینجا هستیم تا در یک یادداشت، به این پرسش پاسخ دهیم که اساساً چرا نصب دوربین مداربسته برای شرکت‌ها، ساختمان‌های مسکونی یا برخی فضاهای دیگر، الزامی است؟

۱) مواجهه با دزدی و سرقت

بر کسی پوشیده نیست که امروزه نرخ جرم و بزهکاری رو به رشد است؛ به نحوی که دزدی و سرقت نه‌تنها افزایش یافته بلکه با متدهای جدیدی نیز انجام می‌شود. یکی از علل اهمیت استفاده از دوربین مداربسته، در این مورد خود را نشان می‌دهد. نصب دوربین مداربسته از دو جهت به شما در مقابله با سرقت و سارقین کمک می‌کند. در نگاه اول، نصب دوربین مداربسته یک اثر دفعی و پیشگیرانه دارد. به طوری که اغلب سارقین در مواجهه با فضاها و ساختمان‌هایی که از دوربین استفاده می‌کنند، با تردید مواجه خواهند شد. بدیهی است که سارقین ترجیح می‌دهند از جایی دزدی کنند که هیچ دوربینی ندارد! از سوی دیگر چنانچه به هر علتی، متأسفانه با سرقت روبرو شوید، به شما در پروسه پیگیری دزدی و شناسایی سارق کمک شایانی می‌کند. با این وجود است که ما معتقدیم اهمیت نصب دوربین مداربسته هم در پیشگیری از وقوع سرقت و هم در پیگیری‌های پس از آن کاملاً مشهود است.

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان و سایر اماکن؛ چرا و به چه علت؟

اغلب سارقان پس از مواجهه با چنین منظره‌ای تصمیم خود را برای سرقت عوض می‌کنند!

۲) ثبت و ضبط شواهد با دوربین مداربسته

کاربرد دوربین‌های مداربسته و فیلم‌های ضبط‌شده توسط آن‌ها، فقط منحصر به سرقت و سارقین نیست؛ شما می‌توانید با استفاده از آن طیف وسیعی از شواهد را در اختیار داشته باشید. یکی دیگر از علل اهمیت استفاده از دوربین مداربسته، در گردآوری شواهد و مستندات مشهود است. این کاربرد به طور ویژه در رابطه با نصب دوربین‌های مداربسته در فضاهای کاری قابل درک است. شما به علل مختلفی ممکن است به ثبت و ضبط مراجعات شرکت یا دفتر کاری خود نیاز داشته باشید. دوربین‌های مداربسته به شما در گردآوری این شواهد و ثبت تاریخ ورود و خروج افراد مختلف کمک شایانی می‌کند. به عنوان مثال می‌توان دسترسی به منابع حیاتی و مهم کسب‌وکار مانند گاوصندوق را به این شکل به طور کامل ثبت و ضبط کرد. هرچند هیچ کاربری مایل نیست در دام موضوعات مانند سرقت، کلاهبرداری یا خیانت در امانت بیفتد، اما به هر حال آمادگی برای حوادث احتمالی، شرط عقل است.

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان و سایر اماکن؛ چرا و به چه علت؟

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته فقط در مواجهه با سارقین نهفته نیست؛ از کاربرد نظارت بر کارکنان غافل نشوید

۳) نظارت برخط و مداوم بر محیط‌های مختلف

یکی دیگر از علل اهمیت نصب دوربین مداربسته برای شرکت‌ها، امکان پایش و نظارت برخط بر وضعیت کسب‌وکار و فعالیت‌های شغلی است. امروزه دوربین‌های مداربسته می‌توانند تحت شبکه جهانی اینترنت نیز فعال باشند و تصاویر را از کیلومترها دورتر به دست کاربر اصلی برسانند. به نحوی که شخص بدون حضور در محل کار می‌تواند به طور دقیق و آنلاین وضعیت رفت‌وآمدها و حتی میزان پایبندی کارمندان به اصول حرفه‌ای و وقت‌شناسی را مورد سنجش قرار دهد. این یک قابلیت بسیار مهم و کاربردی برای مدیران است که با استفاده از مجموعه‌ای مناسب و مهندسی‌شده از دوربین‌های مداربسته، می‌توان به‌سادگی به آن دست یافت. البته این کاربرد دوربین مداربسته برای منازل شخصی نیز مورد توجه بوده و شخص بدون حضور در منزل می‌تواند از امنیت منزل مطمئن شود.

۴) استفاده در جهت حفظ سلامت و امنیت اعضای خانواده

برای پدران و مادرانی که به طور مداوم از خانه دور بوده و درگیر با وظایف شغلی سنگینی هستند، اطلاع از شرایط فرزندان و اعضای خانواده اهمیت زیادی دارد. استفاده از چند دوربین مداربسته باکیفیت، اگر با اطلاع به تمام اعضای خانواده و احترام به حریم شخصی آن‌ها باشد، یک تصمیم منطقی و مناسب است. به طرزی که می‌تواند خیال شما را از بابت قرار داشتن فرزندان در شرایط نرمال و سلامت راحت کند. حتی والدینی که از پرستاران برای نگهداری از کودکان خود کمک می‌گیرند، این اهمیت استفاده از دوربین مداربسته مشهود و قابل درک است. والدینی که در رابطه با این موضوع حساسیت و وسواس خاصی دارند، می‌توانند با استفاده از دوربین‌های مداربسته، مشغله ذهنی خود را برطرف سازند.

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان و سایر اماکن؛ چرا و به چه علت؟

مسئله فقط استفاده از دوربین‌های مرغوب و باکیفیت نیست؛ نحوه نصب، تنظیمات و هماهنگ‌سازی نیز اهمیت دارد

۵) نظارت مؤثرتر با ارتباط دوسویه

امروزه با پیشرفته که در حوزه تکنولوژی دوربین مداربسته به دست آمده، دیگر صرفاً ابزاری برای مشاهده محیط نیست. دوربین‌های پیشرفته امروزی می‌توانند ضمن ثبت و ضبط صدا و تصویر و همچنین انتقال آنلاین آن به کاربرد، صدای کاربر را نیز به محیط منتقل کنند. این یک قابلیت کاربردی است که باعث تقویت میزان نظارت و بازدارندگی دوربین‌ها شده است. بعید است سارقین و سایر افرادی که ناخواسته به محیط زندگی یا کار شما وارد می‌شوند، پس از شنیدن صدای شما واکنشی نداشته باشند. البته در برخی از محصولات پیشرفته‌تر واکنش کاربر صرفاً محدود به صدا نبوده و در محیط‌های باز یا بسته، آژیرهای مهیب ناگهانی و روشنی نورافکن، واکنش‌های دلهره‌آوری برای مهاجمین هستند که از سوی سیستم مداربسته پخش می‌شوند.

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته در گرو یک انتخاب خوب!

همه مواردی که در بخش‌های پیشین مطالعه کردید، بخشی از مزایا و علل اهمیت استفاده از دوربین مداربسته بودند. اما موضوع این است که همیشه و در هر حال، با خرید هر مدلی از دوربین‌های مداربسته، شما نمی‌توانید به این مزایای دست یابید. در واقع تنها با یک خرید آگاهانه، انتخاب یک فروشگاه معتبر و دریافت مشاوره از کارشناسان کاربلد این حوزه است که می‌توان از همه مزایای استفاده از این سیستم بهره‌مند شود. فروشگاه‌های معتبر و قابل اتکا می‌توانند ضمن ارائه مشاوره مؤثر به شما در انتخاب بهترین محصول مورد نیاز از نظر کیفیت و قیمت کمک کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم که اگر در صدد خرید دوربین مدار بسته هستید، مسیر خرید خود را با همراهی یک فروشگاه معتبر و پاسخگو آغاز کنید.

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان و سایر اماکن؛ چرا و به چه علت؟

امروزه برخی از محصولات حتی از زبان مالک سخن می‌گویند و امکان ارسال پیام صوتی دارند

برای انتخاب بهترین محصول مورد نیاز از نظر کیفیت و قیمت؛ دوربینیکو کنار شماست

با در نظر داشتن نکته اخیر است که ما استفاده از خدمات و کالاهای فروشگاه دوربینیکو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این فروشگاه علاوه بر ارائه تخفیفات ویژه و عرضه محصولاتی باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه، با مشاوره‌های کاربردی و مؤثر خود کنار شماست. پکیج‌های پیشنهادی مجموعه دوربینیکو، مشاوره قبل از خرید را نیز شامل می‌شوند. با این وجود شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد هر مانع یا چالشی، خرید دوربین مداربسته را با این مجموعه تجربه کنید. تنوع گسترده محصولات، امکان سفارش و دریافت مشاوره آنلاین، ارسال به سراسر کشور و ارائه ضمانت اصالت کالای، مجموعه عللی هستند که خرید دوربین مداربسته با دوربینیکو را دلپذیر ساخته‌اند.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha