۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
صادرات بیش از ۱۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر
از ابتدای امسال تا پایان مهر محقق شد

صادرات بیش از ۱۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

بوشهر- قره‌بیگی مدیر کل گمرکات استان بوشهر از صادرات بیش از ۱۵.۲ میلیون تن کالا به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه خبر داد.

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در یکسال اخیر با وجود تحریم‌های بین‌المللی و هم چنین روند بیماری کرونا، حجم مبادلات بازرگانی و صادرات و واردات کالا از گمرکات استان بوشهر روند صعودی داشته است.

وی افزود: استان بوشهر علاوه بر نقش موثری که در صادرات نفت و گاز دارد، در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی نیز نقشی ارزشمند دارد و بخش زیادی از صادرات این استان را کالاهای غیر نفتی شامل می‌شود.

مدیر کل گمرکات استان بوشهر خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه امسال بیش از ۱۵.۲ میلیون تن کالا با ارزش بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

قره‌بیگی تصریح کرد: صادرات کالای غیر نفتی از استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته( از ابتدای سال تا پایان مهر ماه)، بیش از ۷۵ درصد از نظر ارزی رشد داشته است.

وی یادآور شد: محصولات کشاورزی و صیفی‌جات و همچنین محصولات پتروشیمی و میعانات گازی و معادن از مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان بوشهر است.

قره‌بیگی گفت: بر اساس آمار موجود از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر ماه امسال بیش از ۲۸۰ هزار تن کالا با ارزش ۷۲۰ میلیون دلار واردات در گمرکات استان بوشهر داشته‌ایم‌.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور و دولت به استان بوشهر مصوبات ارزشمندی برای توسعه زیرساخت‌های بندری و ساماندهی ته‌لنجی داشتیم که قطعا منجر به رشد و توسعه اقتصادی و بازرگانی و ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می‌شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha