۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
۱۴ درصد از سدهای گلستان آب دارد | افت سفره‌های زیرزمینی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۴ درصد از سدهای گلستان آب دارد | افت سفره‌های زیرزمینی

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: با گذشت ۴۵ روز از سال آبی استان، بارندگی‌های اخیر حدود ۱۴ درصد از سدهای را تامین کرده است.

سید محسین حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بارش باران در ورودی سدهای استان تاثیری نداشته، اظهار کرد: این بارندگی‌ها ۵۰۰ هزار مترمکعب آب به سد کوثر واقع در روستای نومل گرگان روانه کرده است و از آنجاییکه بارش‌های چند روز اخیر در سرشاخه رودخانه‌ها که در کوه و کوهپایه‌ها است، زیاد نبوده تاثیری در ورودی سدهای استان نداشته است.

وی میزان بارش‌های ابتدای سال آبی امسال را افزایشی ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه رواناب رودخانه‌ها روندی کاهشی داشته است تا جایی که برخی از رودخانه‌های استان در حال تبدیل شدن به رودخانه فصلی هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان این مطلب که در حال حاضر سدهای مخزنی استان ۳۶ میلیون متر مکعب آب دارد، افزود: چیزی حدود ۱۴ درصد از سدهای استان آب دارد که این میزان در مقایسه با سال گذشته شش درصد کاهش داشته است همچنین باید گفت  در سال گذشته سدهای مخزنی گلستان ۴۸ میلیون مترمکعب، معادل ۲۰ درصد آب داشته اند.

حسینی از مصرف ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی استان در بخش شرب خبر داد و افزود: دیگربه این منابع به واسطه افت آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین، نمی‌توان تکیه کرد.

وی تعداد سدهای مخزنی استان را ۱۴سد اعلام کرد و گفت: بیشترین آبگیری در سد کوثر، تالاپ آلماگل، آلاگل، نگارستان و بوستان بوده و در حال حاضر سد کوثر دو درصد، سد بوستان سه درصد، وشمگیر یک درصد، نگارستان ۱۱ درصد، دانشمند ۱۵، کرند ۱۰ درصد، اینچه برون ۱۵ درصد، آلماگل ۶۴ و آلاگل ۴۱ درصد آب دارد.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha