۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
مرحله دوم ثبت نام هنرمندان صنایع دستی برای تسهیلات کرونایی
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی خبر داد

مرحله دوم ثبت نام هنرمندان صنایع دستی برای تسهیلات کرونایی

محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: مرحله دوم ثبت نام تسهیلات کرونایی برای هنرمندان صنایع دستی کشور تا پایان آذر فعال است.

به گزارش بازار، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هنرمندان و فعالان صنایع دستی می‌توانند درخواست‌های خود را به ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها ارائه تا در سامانه کارا ثبت شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فعالان حوزه صنایع دستی پرداخت شده است.

محمودیان با اشاره به اینکه ۱۴۳ میلیارد تومان از بسته‌های حمایتی دولت هم به هنرمندان حوزه صنایع دستی کشور ارائه شده است گفت: این مبلغ در قالب وام‌های کم بهره ۶ و ۱۲ میلیون تومانی به ۱۹ هزار نفر از فعالان صنایع دستی پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با استفاده از تفاهم نامه با سایر دستگاه‌ها همچون بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، وام‌های ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد، ۶ ماه تنفس و بازپرداخت ۵ سال، به فعالان صنایع دستی پرداخت شد و هم اکنون هم امکان ثبت نام برای دریافت این تسهیلات در استان‌ها وجود دارد.

محمودیان تصریح کرد: در بسته‌های حمایتی، موارد مختلف همچون بخشودگی اجاره بهاء فعالانی که در اماکن تملک وزارت میراث فرهنگی فعالیت دارند و پرداخت اقساط آب و برق کارگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: حمایت و پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باعث شد تا استمهال وام‌هایی که فعالان حوزه صنایع دستی برای جبران خسارت‌های کرونایی دریافت کرده اند تا پایان سال وقت داشته باشد.

محمودیان با اشاره به اینکه ماه‌های پایانی سال ۹۸ با شروع ویروس کرونا و تداوم آن در سال ۹۹، روزهای بسیار تلخی بر صنایع دستی کشور گذشت و آسیب‌های بسیار زیادی متحمل شد گفت: از همان ابتدا سعی شد که حوزه صنایع دستی جزو کسب و کارهایی باشد که درلیست رسته‌های مورد حمایت کمک‌های دولتی قرار گیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: تمام تلاش ما بر این معطوف شد که بتوانیم در این دوران به تاب آوری هرچه بیشتر حوزه صنایع دستی کمک کنیم؛ بنابراین از تمام بضاعت‌های موجود در وزارتخانه و ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌ها استفاد شد تا بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای فعالان صنایع دستی در نظر گرفته شود.

محمودیان گفت: در پایان سال ۹۸، حدود یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض به هنرمندان صنایع دستی کشور ارائه شد.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha