۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
رشد ۳۶ درصدی پرواز و افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافران
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

رشد ۳۶ درصدی پرواز و افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافران

امیر مکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از رشد ۳۶ درصدی پرواز و افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافران هوایی طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار، سیاوش امیر مکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین از نشست و برخاست ۱۶۰ هزار و ۳۹۵ پرواز و اعزام و پذیرش ۱۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹۷ مسافر در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۶ درصدی پرواز و رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافر در فرودگاه‌های کشور روبرو بوده ایم.

وی افزود:در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۵ درصدی در پرواز و کاهش ۲۳ درصدی مسافر در فرودگاه‌های کشور داشته ایم ضمن اینکه فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را کسب کردند.

امیرمکری با اعلام این خبر افزود: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را کسب کردند. فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان رتبه نخست، میزبان ۵۸ هزار و ۵۰۴ فروند هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در شش ماه نخست سال جاری بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ افزایش ۲۸ درصدی در پرواز و رشد دو درصدی در تعداد مسافر را رقم زده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین اظهار داشت: در شش ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۵ هزار پرواز داخلی و بیش از یازده میلیون و ۹۵۸ هزار مسافر از ۵۲ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده است که در این بخش با رشد ۳۳ درصدی در نشست و برخاست و ۸ درصدی در اعزام و پذیر مسافر روبروه بوده ایم.

وی همچنین در خصوص پروازهای بین المللی با بیان اینکه در این بخش رشد ۱۰۰ درصدی در پرواز، مسافر و بار را ثبت کرده ایم، اظهار داشت: فرودگاه بین المللی مشهد رتبه نخست در این زمینه را بدست آورده و شاهد انجام یک هزار و ۸۲۵ نششت و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۱۸۵ هزار مسافر در این فرودگاه‌ها طی شش ماهه نخست سال جاری بوده ایم.

امیرمکری همچنین از نشست و برخاست ۲۷ هزار و ۶۶ پرواز و اعزام و پذیرش دو میلیون و ۷۴ هزار و ۸۰۷ مسافر در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵ درصدی در پرواز و کاهش ۲۳ درصدی مسافر در فرودگاه‌های کشور داشته ایم. فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را کسب کردند.

به گفته وی فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان رتبه نخست، میزبان ده هزار و ۲۹ نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از ۷۷۸ هزار مسافر در شهریور ماه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ افزایش ۲ درصدی در پرواز و کاهش ۲۸ درصدی در مسافر را رقم زده است. فرودگاه کرمان با متوسط ۱۲۰ مسافر در هر پرواز و فرودگاه سهند با متوسط ۲۹ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: در شهریور ماه ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام پذیرفته است. در پروازهای عبوری از فراز کشور در شهریور ماه سال جاری ۳۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش دیده می‌شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha