۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
 شبکه توزیع نهاده‌های دامی مناسب نیست
رئیس انجمن خوراک دام ایران:

شبکه توزیع نهاده‌های دامی مناسب نیست

ساری- قدیری، رئیس انجمن خوراک دام ایران نبود شبکه توزیع مناسب را از مهمترین عامل بروز مشکل برای تامین نهاده‌های دامی برشمرد.

مجید موافق قدیری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکل تامین نهاده های دامی و عدم ترخیص آن از انبار گمرکات و بنادر را عدم تامین و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی و اختلافات موجود در  این بخش بیان کرد و گفت: بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز اختلافاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک مرکزی تعهدات خود را در سال جاری نسبت به تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی انجام داد، چون ارز جهانی افزایش یافته باید اعتبار بیشتری در این زمینه داده شود.

رئیس انجمن خوراک دام ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری موضوع بوده و این موضوع قابل است و مهمترین مشکل در زمینه نهاده‌های دامی نبود شبکه توزیع مناسب است که باید رفع شود.

وی یادآور شد: با توجه به طراحی سامانه بازارگاه، بازنگری و اصلاح در این سامانه نیاز است تا تمامی تولیدکنندگان شیر، گوشت و تخم مرغ بتوانند از سامانه بازارگاه استفاده کنند.

قدیری گفت:با توجه به مصوبه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید دام سبک و پرواری پیش بینی می شود شرایط تسهیل و تاحدودی مشکلات کمتر شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha