کاهش واردات تلفن همراه
سخنگوی اتحادیه تلفن همراه خبر داد

کاهش واردات تلفن همراه

ناصری، سخنگوی اتحادیه تلفن همراه از کاهش واردات تلفن همراه در پی بی ثباتی بازار ارز خبر داد.

به گزارش بازار، ابوالفضل ناصری سخنگوی اتحادیه تلفن همراه با بیان اینکه پیش از این بازار موبایل، از ثبات خوبی برخوردار بود گفت: واردکنندگان در سامانه تجارت، کالاهایشان را ثبت می‌کردند و قیمت کالاها رصد می‌شد.

وی اضافه کرد: به دلیل نبود ثبات در بازار ارز، وارد کنندگان رغبتی برای واردات ندارند در نتیجه بازار با کمبود این کالا مواجه شده است.

ناصری با بیان اینکه ۴۰۰ وارد کننده فعال موبایل در بازار رقیب هم هستند گفت: هیچ وارد کننده‌ای نمی‌تواند با توجه به ثبت کالا در سامانه جامع تجارت و مشخص بودن قیمت و گارانتی کالا و همچنین نظارت و رصد از سوی سازمان‌های رسمی، بیش از حد مجاز، کالا را گرانتر عرضه کنند.

وی ۵۸ درصد از سهم بازار تلفن همراه را متعلق به نشان تجاری (برند) سامسونگ دانست و افزود: شرکت سامسونگ جز شرکت‌هایی است که در دوران تحریم ایران را ترک کرد، اما همچنان در کشور فعال است.

سخنگوی اتحادیه تلفن همراه گفت:‌ با توجه به اینکه شرکت سامسونگ ۳۰ سال در ایران سودهای کلان در حوزه لوازم خانگی، موبایل و کالاهای دیگر داشت استنباط ما بر این بود که در بازار بماند، اما با شروع تحریم ها، نمایندگی‌های این شرکت دست از فعالیت کشیدند ضمن اینکه ما می‌توانستیم با رفتن شرکت سامسونگ با برندهای هووآوی و شیائومی بیشتر همکاری داشته باشیم.

وی به تولید گوشی‌های تلفن همراه در کشور اشاره کرد و افزود: شرکت جی ال ایکس تنها برندی بود که در کشور تولید داشت، اما باید اذعان کرد که دانش الکترونیک در کشور جایگاه مناسبی ندارد.

وی گفت: ‌ما باید با شرکت‌های قدرتمند اروپایی و آسیایی در این زمینه وارد مذاکره شویم تا بتوانیم دانش و سیستم آن‌ها را وارد کنیم، اما در حال حاضر بستر تولید تلفن همراه با کیفیت مناسب، در کشور فراهم نیست.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha