۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرد
بعد از ۴۲ سال رکود؛

کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرد

ارومیه- کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه بعد از ۴۲ سال رکود امروز به صورت رسمی به همت دفتر فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری دانشگاه و با همکاری بخش خصوصی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس دانشگاه ارومیه عصر سه شنبه در آغاز به کار این کارخانه اظهار کرد: کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه در سال ۱۳۵۸ توسط یک شرکت سوئدی آلفا لاوال تجهیز و راه اندازی اولیه شده ولی طی سالهای گذشته این کارخانه راکد مانده بود که امروز با ظرفیت دریافت و فرآوری ۱۰ تن شیر در روز  و تولید محصولات لبنی و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان که در زمینه بهسازی ابنیه و دستگاه ها هزینه شد، به بهره برداری می رسد.

رحیم حب نقی ادامه داد: بسترسازی جهت آموزش دانشجویان و تربیت نیروی های کارآفرین، اجرای پروژه های تحقیقاتی - کاربردیِ مورد نیاز صنعت و تدوین دانش فنی برای محصولات جنبی  از جمله مهم ترین اهداف دانشگاه ارومیه در راه اندازی دوباره این  کارخانه است.

کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه در سال ۱۳۵۸ توسط یک شرکت سوئدی آلفا لاوال تجهیز و راه اندازی اولیه شده  ولی طی سالهای گذشته  این کارخانه راکد مانده بود.

تجهیز، راه اندازی و بهره برداری از خطوط موجود و حذف و اضافه کردن دستگاه و خطوطی جدید به اقتضای نیاز تولید و بهره وری امکانات واحد لبنیات دانشگاه به منظور تولید محصولات لبنی، بسترسازی جهت آموزش دانشجویان دانشگاه ارومیه و استفاده علمی از امکاناتی موجود، و ایجاد تعامل از مهمترین دلایل راه اندازی این کارخانه است.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha