۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کاهش ۵۰ درصدی هزینه برداشت پنبه در کشور
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد

کاهش ۵۰ درصدی هزینه برداشت پنبه در کشور

عباسی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با اشاره به تحویل کمباین برداشت پنبه، از کاهش ۵۰ درصدی هزینه برداشت پنبه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی ظهر امروز در نشست پیگیری طرح جایگزینی کمباین‌های فرسوده در کمباین سازی اراک اظهار کرد: امسال یکی از سال‌های بسیار خوب در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی است، خوشبختانه اقداماتی که دولت در سال ۱۴۰۰ انجام داد منجر به جذب ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کشور شد، اخیرا نیز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای حوزه مکانیزاسیون کشاورزی به استان‌های سراسر کشور جذب شد.

وی تصریح کرد: ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته و ۲ برابر شده است، ما در حوزه تامین ماشین‌ها و تجهیزات مورد نیاز کشاورزان تمام تلاش خودمان را داریم که تمامی کشاورزان بتوانند ادوات و تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کنند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیان کرد: در سال جاری بیش از ۳۲۰ دستگاه کمباین برداشت غلات با وجود تمام تحریم‌ها و محدودیت‌ها تحویل مردم شده است و امیدوار هستیم که تا پایان سال جاری انشاالله بتوانیم بیش از ۶۰۰ دستگاه کمباین برداشت غلات در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

عباسی گفت: کشور در حوزه تامین کمباین غلات با محدودیت‌های مواجه است، متاسفانه تحریم‌ها مشکلات و فشارهای بسیاری را پیشروی کشور قرار داده، با این حال با کادرفنی که در حوزه کمباین‌سازی مشغول به کار است، توانستیم بخش عمده‌ای از قطعات و اجزایی که ارزبری داشت، تولید داخل کنیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم در حوزه برداشت غلات جایگزین مناسبی برای ماشین آلات فرسوده داشته باشیم.

وی با اشاره به تحویل کمباین برداشت پنبه به کشاورزان گفت: یکی از نقاط مشکل‌ساز در حوزه تولید پنبه، برداشت پنبه به صورت سنتی و دستی بود که ۱۰ دستگاه کمباین برداشت پنبه از نوع وشچین تامین که امروز سه دستگاه تحویل کشاورزان شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیان کرد: به کارگیری کمباین برداشت پنبه که از تکنولوژی بسیار پیچیده برخوردار است، کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم به سمت بومی‌سازی این دستگاه حرکت کنیم.

عباسی کاهش ۵۰ درصدی هزینه برداشت پنبه، برداشت بالا و بهبود کیفیت برداشت غلات را از مزیت‌های برداشت پنبه با کمباین برشمرد و افزود: با تجهیز اراضی کشاورزی کاشت پنبه، روزانه امکان برداشت حدود پنج تا ۶ هکتار و سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار محصول از سطح اراضی کشاورزی فراهم می‌شود.
به گفته وی حدود ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشت پنبه در سطح کشور وجود دارد که افزایش سطح زیر کشت و تولید این محصول در کشور نیازمند ۵۰ تا ۶۰ دستگاه کمباین است.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha