۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
عرضه زغال سنگ چین بهبود می یابد، قیمت ها کاهش!
کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی اعلام کرد؛

عرضه زغال سنگ چین بهبود می یابد، قیمت ها کاهش!

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین اعلام کرد که قیمت زغال سنگ احتمالاً در آینده با بهبود ذخایر زغال سنگ و افزایش ذخیره سازی در نیروگاه ها و بنادر، به طور پیوسته کاهش خواهد یافت.

به گزارش بازار، مقامات ارشد برنامه ریزی اقتصادی چین در روز دوشنبه اعلام کردند که چین از اکتبر تولید زغال سنگ خود را افزایش داده تا عرضه و قیمت های پایین را برای گرمایش در فصل زمستان افزایش دهد.

بر اساس اعلام منابع انرژی و اقتصادی، میانگین تولید روزانه زغال سنگ چین از اول تا پنجم نوامبر به ۱۱.۶۶ میلیون تن رسید که نسبت به پایان سپتامبر بیش از ۱.۲ میلیون تن افزایش یافت. در بیانیه ای در وب سایت کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) آمده است که حداکثر تولید روزانه به ۱۱.۹۳ میلیون تن رسید که بالاترین رکورد در سال های اخیر است.

این کمیسیون از شرکت های زغال سنگ در سراسر کشور خواسته است تا برای ایجاد ثبات در بازار، قراردادهای میان مدت و بلندمدت برای نیرو و زغال سنگ را منعقد کنند. بر همین اساس، تا روز شنبه، تمام شرکت های زغال سنگ در ۲۴ منطقه در سطح استان قراردادهای میان مدت و بلندمدت امضا کرده اند.

در همین راستا خبرهایی مبنی بر این موضوع منتشر شده که با کاهش عرضه ذغال سنگ، ذخایر سوخت نیروگاه ها رشد را تسریع می کنند.

از ماه نوامبر، عرضه روزانه زغال سنگ به نیروگاه ها به طور متوسط ​​۷.۷۴ میلیون تن بوده است. نیروگاه های برق روز شنبه بیش از ۱۱۷ میلیون تن زغال سنگ ذخیره کرده اند که حدود ۴۰ میلیون تن نسبت به پایان سپتامبر افزایش یافته است.

ذخایر زغال سنگ در بندر چینگ‌دائو روز یکشنبه به ۵.۳۹ میلیون تن رسید که نسبت به پایان سپتامبر نزدیک به ۱.۵ میلیون تن افزایش داشت.

بر همین اساس، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین گفت که قیمت زغال سنگ احتمالاً در آینده با بهبود ذخایر زغال سنگ و افزایش ذخیره سازی در نیروگاه ها و بنادر به طور پیوسته کاهش خواهد یافت.

چین بزرگترین مصرف کننده زغال سنگ در جهان است و بزرگترین منبع واردات آن ذغال سنگ استرالیا است. زغال سنگ یک منبع انرژی در این کشور است که حتی اگر متعهد به یک برنامه انرژی تجدیدپذیر باشد، دومین اقتصاد بزرگ جهان عمدتا به آن متکی است. چین دومین خریدار بزرگ ذغال سنگ حرارتی و انواع مختلف زغال سنگ است که برای تولید برق استفاده می شود. 

از آن جایی که قیمت زغال سنگ در چین از ماههای گذشته روند افزایشی داشته، دولت معدنچیان را برای افزایش تولید تحت فشار قرار داده و در تلاش است که واردات زغال سنگ را نیز افزایش دهد تا به کاهش کمبود آن کمک کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha