۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
۳۰ درصد تلمبه های جایگاه های سوخت از مدار توزیع خارج است
به دلیل سایه اندازی تحریم‌ها؛

۳۰ درصد تلمبه های جایگاه های سوخت از مدار توزیع خارج است

مشهد- کامران فر دبیر انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی استان خراسان رضوی به بازار گفت: یکی از موارد مشکل‌ساز در جایگاه‌ها، کمبود قطعات سامانه هوشمند سوخت است.

قاسم کامران فر در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: کمبود قطعات سامانه هوشمند سوخت موجب شده تا حداقل ۳۰ در صد تلمبه‌های کشور از مدار توزیع خارج  شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه تحریم‌های ظالمانه باعث‌و بانی عدم امکان‌ تهیه قطعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سامانه هوشمند است و لذا در صورت تداوم این وضعیت روزبه‌روز بر تعداد تلمبه‌های معیوب اضافه خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی استان خراسان رضوی  با اشاره به حمله اخیر سایبری به بازار گفت: حمله سایبری نیز از دیگر مواردی بود که به تعطیلی و افت فروش جایگاه‌ها منجر شد و  خسارت بسیاری ناشی از خرابی تجهیزات سخت‌افزاری سامانه هوشمند سوخت به جایگاه داران تحمیل کرد.

کامران فر بابیان این نکته که درآمدهای موجود جایگاه داری با توجه به هزینه‌های گزاف جاری و نگهداری و افت تجهیزات و تأسیسات و  ساختمان‌ و  هم‌چنین هزینه‌های سرسام‌آور قیمت زمین و ساخت جایگاه‌های جدید، حتی اگرچند برابر گردد، مقرون‌به‌صرفه نیست افزود: جایگاه‌های سوخت، کاربردی مانند سایر اصناف ندارند که اگر توجیه اقتصادی نداشته باشند بتوان تغییر شغل داد .

وی تأکید کرد: متأسفانه سرمایه‌گذاران در این حرفه امکان تغییر شغل ندارند و مجبورند که به هر طریق ممکن حتی با درآمدهای بسیار ناچیز با مشکلات کنار بیایند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه فعالیت جایگاه داران و ایراد موجود در فرایند تعیین حق‌العمل جایگاه‌های سوخت، یارانه‌ای بودن فراورده‌های نفتی  است.

دبیر انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی استان خراسان رضوی افزود: این موضوع موجب شده تا تعیین میزان حق‌العمل و درآمد، درصدی از نرخ یارانه‌ای و بسیار ناچیز باشد و لذا  در مقابل تمامی هزینه‌ها بر اساس بازار آزاد و تحت تأثیر ارزهای خارجی کفاف امورات جایگاه داران را ندهد.

وی بیان کرد: لذا تا زمانی که‌ این روند ادامه‌دار باشد، روز بروز برشدت گرفتاری‌های مالی فعالین در این حرفه افزوده گردیده و نقطه امیدی به سودآوری متناسب با سرمایه‌گذاری آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha