۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۰
نخستین شهرک صنفی غرب کشور چشم به راه تکمیل| ۷ سال از کلنگ زنی پروژه گذشت
بازار از همدان گزارش می‌دهد؛

نخستین شهرک صنفی غرب کشور چشم به راه تکمیل| ۷ سال از کلنگ زنی پروژه گذشت

همدان - نخستین شهرک صنفی غرب کشور که کلنگ آن خرداد ۱۳۹۳ به زمین خورد همچنان چشم انتظار افتتاح و تکمیل است تا با به بار نشستن طرح همدان در تأمین کالاهای موردنیاز غرب کشور محوریت یابد.

بازار؛ گروه استان‌ها: شهرک های صنفی ظرفیت مهمی برای توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان ها محسوب می شوند؛ ظرفیتی که با کمک بخش خصوصی و دولتی دیده می شود و می تواند دستاوردهای اقتصادی را در وهله اول به ارمغان آورد.

در این راستا نخستین شهرک صنفی غرب کشور در استان همدان شکل گرفت به نحوی که پنجم شهریورماه سال ۱۳۹۰ پروژه احداث نخستین شهرک نمایشگاهی کشور در همدان در نزدیکی فرودگاه و اراضی جورقان با مساحت بیش از ۵۰ هکتار با عنوان شهرک صنعتی بوعلی دو کلنگ‌زنی شد تا این نمایشگاه به‌صورت عرضه مستقیم کالا و کارگاهی که تولید آلایندگی ندارند، فعالیت کند.

بعد از گذشت حدود سه سال با توجه به نزدیکی این زمین به شهر جورقان، تصمیم بر آن شد تا این محل تغییر کند و درنهایت ۱۳ خردادماه سال ۱۳۹۳ همان ۵۰ هکتار زمین، بار دیگر به دست محمدناصر نیکبخت، استاندار وقت و این‌بار با عنوان مجتمع بنکداری مواد غذایی کلنگ‌زنی شد که به گفته استاندار وقت همدان یکی از دلایل ایجاد این محل، تسهیل در تردد و ترافیک شهر و فراهم شدن آسایش بیشتر برای شهروندان بود.

همدان در مسیری قرار گرفت تا دارای نخستین مجتمع صنفی کشور شود و بتواند برای ایجاد و البته تجمیع واحدهای مربوط به لوازم خانگی، چرم و خوار و بار مسیر را درپیش گیرد

با این روند همدان در مسیری قرار گرفت تا دارای نخستین مجتمع صنفی کشور شود و بتواند برای ایجاد و البته تجمیع واحدهای مربوط به لوازم خانگی، چرم و خوار و بار مسیر را درپیش گیرد.

حال از آن روزها قریب به هفت سال و نیم می گذرد؛ زمزمه های افتتاح این پروژه بارها در طی مراسم و مناسبت های مختلف مطرح شده اما هنوز شاهد بهره برداری از این پروژه نیستیم.

مسئولین استان همدان درحالی از این پروژه یاد می کنند که گاه آن را باراندازی برای غرب کشور بر می شمرند، گاه آن را به عنوان بحث گردشگری و اقتصادی می بینند و گاه حتی مطرح می کنند که این طرح می تواند مشکل تردد خودروهای سنگین در بافت مرکزی همدان را حل کند.

با این تفاسیر برآن شدیم؛ به منظور پیگیری وضعیت پروژه گفتگویی با ظاهر پورمجاهد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان و محمدرضا بادامی؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ترتیب دهیم که متن این صحبت ها را در ادامه می خوانید:

نخستین شهرک صنفی غرب کشور چشم به راه تکمیل| ۷ سال از کلنگ زنی پروژه گذشت

ظاهر پورمجاهد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی بازدید اخیر از شهرک بنکداران همدان، فاز یک آن کاملاً آماده است، اظهار کرد: این فاز در برخی از بخش ها نیاز به پیاده روسازی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه فاز اول شهرک بنکداران کاملاً قابل بهره برداری و قابل استفاده است، مطرح کرد: مسیر جلویی این شهرک که در زمینه لوازم خانگی فعالیت خواهد داشت نیز به سرعت در حال ساخت و ساز و پیش روی پروژه است.

وی ادامه داد: نظر مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان بر این است که می توانیم برای افتتاح فاز اول این پروژه برنامه ریزی کنیم، اما نظر کلیت مدیریت استان این بود که که آن را یکپارچه در یک مراسم مناسبی به بهره برداری برسانیم.

پورمجاهد با بیان اینکه طی جلساتی که قبلاً در این راستا برگزار شده بود، طرح پیشرفت خیلی خوبی داشته است؛ تصریح کرد: بحث افتتاح این پروژه به دستگاه اجرایی آن بر می گردد، گاهی دستگاه اجرایی علاقه مند است که فاز اول پروژه که قابل بهره برداری است، افتتاح شود و گاهی نظرش بر این است که همه پروژه با هم پیش رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: نظر بنده بر این بود که فاز اول پروژه افتتاح شود و علاقه مند به این اتفاق بودم.

بحث امنیتی در این شهرک مشکلی ندارد و نصب دوربین در ورودی و خروجی آن را هم در پیش خواهیم گرفت

پورمجاهد در پاسخ به اینکه برای بحث های امنیتی این شهرک چه تدابیری اندیشیده شده است؟ مطرح کرد: بحث امنیتی در این شهرک مشکلی ندارد و نصب دوربین در ورودی و خروجی آن را هم در پیش خواهیم گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در پایان این گفتگو مطرح کرد: فرمانداری همدان نیز وارد کار شده تا طی مکاتباتی با نیروی انتظامی بحث امنیتی این شهرک تامین شود.

نخستین شهرک صنفی غرب کشور چشم به راه تکمیل| ۷ سال از کلنگ زنی پروژه گذشت

محمدرضا بادامی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شهرک بنکداری همان شهرک صنعتی بوعلی شماره دو است که در دو فاز عملیاتی طراحی و در حال اجرا است، اظهار کرد: فاز اول این پروژه هم اکنون پیشرفت مناسبی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه در فاز اول این شهرک، صنف بنکداران و موادغذایی و در فاز دوم آن زیرساخت ها برای استقرار صنف لوازم خانگی همدان فراهم شده و در حال پیش روی است، گفت: هم اکنون، فاز اول پروژه پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و در مسیر افتتاح آن هستیم.

در فاز اول آب، برق، گاز و تلفن تامین شده و فقط محوطه سازی جلوی مغازه ها باقی مانده که به زودی انجام خواهد شد و در مسیر انتقال واحدها به این شهرک قدم برمی داریم

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: در فاز اول آب، برق، گاز و تلفن تامین شده و فقط محوطه سازی جلوی مغازه ها باقی مانده که به زودی انجام خواهد شد و در مسیر انتقال واحدها به این شهرک قدم برمی داریم.

بادامی در ادامه صحبت های خود، به فاز دو این شهرک نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت برای پیش روی پروژه در فاز دوم نیز درحال انجام است و پیش بینی می شود که سال آینده شاهد بهره برداری از این فاز باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در پایان این گفتگو با بیان اینکه این پروژه به‌عنوان نخستین شهرک صنفی در کشور درحال ساخت است، اظهار کرد: این پروژه، با عنوان نخستین مجتمع صنفی در شهرک صنعتی به‌لحاظ ابعاد و وسعت پیش رفت و بسیاری از استان‌ها به‌منظور الگوبرداری از پتانسیل‌های ایجادشده در این مجموعه، از آن بازدید کرده‌اند.

نخستین شهرک صنفی غرب کشور چشم به راه تکمیل| ۷ سال از کلنگ زنی پروژه گذشت

نخستین شهرک صنفی غرب کشور که کلنگ آن در خرداد ۱۳۹۳ به زمین خورد، هنوز هم چشم انتظار افتتاح و تکمیل است؛ اما باید دید پس از وعده های بسیار در این مسیر، آیا این پروژه عاقبت بخیر می شود؟

افتتاح فاز اول این پروژه بارها در مناسبت های مختلف مطرح شده اما همچنان شاهد عدم تحقق این وعده بوده ایم؛ حال امید است تا فاز اول پروژه علی رغم دغدغه هایی از جنس امنیت، گره های ترافیکی، تبلیغات، معرفی مناسب، انتقال اصناف به این واحدها و غیره به بهره برداری برسد تا با این مسیر، فاز دوم این پروژه نیز وارد فاز اجرایی شود و به زودی بهره برداری از نخستین شهرک صنفی غرب کشور را در استان و شهر همدان باشیم.

هم چنین امید است شاهد آن باشیم در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» همدان در زمینه مسائل اقتصادی و تأمین کالاها در غرب کشور محوریت یابد.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وحید بهرامی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      بسیار عالی واقعا جهت بالا بردن سطح کسب و کاری استان نقش مهمی خواهد داشت انشالله بزودی شاهد افتتاح آن باشم