۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
 پرونده دخالت دولت در سهام عدالت باید بسته شود!
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت:

پرونده دخالت دولت در سهام عدالت باید بسته شود!

تمام مسئله این است که تابه‌حال دولت دست از سر سهام عدالت برنداشته است و آنچه که باید بسته شود، پرونده سهام عدالت نیست بلکه پرونده دخالت دولت در سهام عدالت است.

به گزارش بازار، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با اشاره به اینکه طرح کوپن سهام در دنیا دارای تجربه منفی است، اظهار کرد: در کشور ما با مطالعه همه این موارد و اخذ نظر از کارشناسان امر، ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۵ صادر شد و مواد ۳۴ تا ۳۸ قانون اصل ۴۴ نوشته شد.

وی افزود: تمام مشکلات اجرای سهام عدالت به دلیل عدم اجرای قانون است از جمله در موردبحث برگزاری مجامع هم به دلیل اینکه قانون اجرا نمی‌شد و در دولت قبل اصرار داشتند تفسیر خودشان از قانون را اجرایی کنند ما دچار مشکل شدیم.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به تکلیف وراث سهام‌داران عدالت اشاره کرد و گفت: این وراث باید همان کاری را انجام دهند که در زمینه سایر اموال فرد متوفی انجام می‌دادند. در مورد موارد دیگر نیز همین‌طور بود و برای فروش اصلاً لازم نبود بازار به‌هم‌ریخته شود و بعد فرایند فروش را به‌صورت دستوری رفع کنند.

وی خاطرنشان شد: اگر یک سال بگذارند قانون اجرا شود تمام این موارد و چالش‌ها دیده شده اما تا الان قانون اجرا نشده است. دقیقاً ۱۵ سال است که مفاد قانونی اجرایی نشده است که ما این‌همه آشفتگی را شاهد هستیم.

حیدری تاکید کرد: تمام مسئله این است که تابه‌حال دولت دست از سر سهام عدالت برنداشته است و آنچه که باید بسته شود، پرونده سهام عدالت نیست بلکه پرونده دخالت دولت در سهام عدالت است. اگر پایان ۱۰ سال سهام عدالت تحویل ساختارهای مردمی می‌شد و یک سال هم اجازه می‌دادند این ساختار کار می‌کرد، الان می‌توانستیم مطالبه‌گر باشیم و بگوییم این ساختار کار نکرده است. هنوز کار سهام عدالت به این ساختار تحویل نشده است.

وی اظهار کرد: الان مجامع برگزار نشده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حسابرس ندارند و صورت‌های مالی‌شان به تصویب نرسیده به‌خاطر اینکه عملاً امکان برگزاری مجامع بدون حضور تعاونی‌ها وجود ندارد.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با انتقاد از موازی‌کاری‌ها گفت: در دولت قبل اصرار بر مسیر غلطی شده بود در انتهای دولت پذیرش سازمان بازرسی کل کشور و مجلس را داشتند. در حال بازآرایی آیین‌نامه و بازگشت به مسیر قانونی بودیم. الان هم متأسفانه با تغییر دولت عده‌ای در بحث‌های کارشناسی در بدنه دولت می‌خواهند بررسی کنند چه بوده و چه نبوده، درحالی‌که ما باید از ادامه مسیر حرکت کنیم و نه اینکه از نقطه صفر شروع کنیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha