۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
زمستان را با کمترین چالش سوخت پشت سر می‌گذاریم
وزیر نفت:

زمستان را با کمترین چالش سوخت پشت سر می‌گذاریم

اوجی، وزیر نفت گفت: برنامه‌های کوتاه مدت وزارت نفت جهت عبور از چالش تامین گاز و سوخت زمستان پیش رو در کمیسیون انرژی مجلس تشریح شد.

به گزارش بازار، جواد اوجی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران درباره جلسه مشترک خود و وزرای صمت و نیرو با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: نمایندگان دغدغه‌هایی در خصوص تامین گاز و سوخت زمستانی داشتند و ما نیز اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت خود را در راستای تامین سوخت تشریح کردیم که بر اساس آن بتوانیم با کمترین چالش زمستان پیش رو را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: برنامه‌های ۴ و ۸ ساله وزارت نفت جهت تولید گاز همچون سرمایه گذاری در حوزه میادین گازی در بخش بالادست، پالایشگاه‌ها و خطوط لوله تقویت فشار گاز، خدمت نمایندگان تشریح شد.

وزیر نفت گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تدوین بودجه سال آینده، نیازهای وزارت نفت درخصوص تامین مالی پروژه‌های مختلف نیز مطرح شد و نمایندگان قول همکاری در این خصوص را دادند تا مشکلی برای تامین منابع مالی تولید و جبران کسری گاز در سال آتی نداشته باشیم.

وی همچنین درباره اقدامات انجام شده برای تامین گاز زمستانی و جلوگیری از آلودگی هوا به دنبال سوختن مازوت در نیروگاه‌ها در زمستان، توضیح داد: با توجه به تعمیرات اساسی صورت گرفته در حوزه پالایشگاه‌ها، سکوها، چاه ها، خطوط لوله انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار حداکثر تولید را از میادین گازی مستقل و مشترک خواهیم داشت.

اوجی با بیان اینکه اولویت اصلی وزارت نفت این است که برای سوخت نیروگاه‌ها از سوخت پاک استفاده کنند، گفت: با توجه به چالش‌های سال گذشته امسال سوخت مایع برای نیروگاه‌ها در نظر گرفته شده است، درواقع حدود ۴۵۰ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته در مخازن ذخیره سازی کرده ایم به همین دلیل زمستان را با چالش کمتری پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه ارتقاء پالایشگاه‌ها را برای افزایش کیفیت سوخت مدنظر قرار داده و پروژه‌هایی در این باب برای پالایشگاه‌های آبادان، تهران و تبریز تعریف شده است، گفت: این اقدام با هدف استانداردسازی محصولات و فرآورده‌های این پالایشگاه‌ها به خصوص مازوت و نفت کوره صورت گرفته است تا در حد استاندارد و یورو ۹۴ و ۹۵ باشند.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha