لزوم اجباری شدن رعایت استانداردها در تولید لمینت
رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران مطرح کرد

لزوم اجباری شدن رعایت استانداردها در تولید لمینت

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران لزوم گفت: اگر در تولید لمینت رعایت استاندارد، ضروری و اجباری بود تولیدکنندگان از متریال و مواد اولیه بسیار مناسب‌تری استفاده می‌کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، بهروز میلانی، رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران گفت: در دو سال و نیم گذشته ورود انواع لمینت خارجی به کشور ممنوع شده این در حالی است که تولیدکنندگان لمینت داخلی که تعدادشان اندک است، قول تامین لمینت مورد نیاز را به مسئولان داده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: میزان تولید داخلی لمینت در کشور با توجه به اطلاعات اتحادیه تزئینات داخلی از نیاز بازار کمتر است و این در حالی است که کیفیت لمینت تولید شده در کشور به اندازه کیفیت نوع خارجی آن نیست.

میلانی تاکید کرد: متاسفانه به کیفیت کالا و استاندارد آن اهمیت داده نمی‌شود. برای اینکه قیمت تمام شده ارزان‌تر از نوع خارجی باشد، تولیدکنندگان به جای HDF از MDF برای تولید لمینت استفاده می‌کنند و حتی از over Lay که سطح سایش و استقامت لمینت را بالا می‌برد استفاده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران با اشاره به انواع لمینت گفت: لمینت در انواع Ac ۳-Ac ۴-Ac ۵ در بازار تولید می‌شود که Ac ۳ و Ac ۴ در منازل و Ac ۵ در مکان‌های عمومی که بیشترین سطح سایش را دارد استفاده می‌شود. متاسفانه سفارش دهندگان، سفارش خود را با کمترین کیفیت برای سازه‌های مورد نظر از تولیدکننده مطالبه می‌کنند که از نوع درجه ۳ چینی نیز کم کیفیت‌تر و ارزان‌تر می‌شود. این کالا با نازل‌ترین کیفیت در بازه زمانی بسیار کم، عمر مفید خود را از دست می‌دهد و تبدیل به زباله می‌شود در حالیکه اگر رعایت استاندارد این کالا اجباری بود عمر مفید بسیار بالاتری داشت و مصرف کننده با خیال راحت طی مدت زمان بیشتری از این کالا بهره می‌برد و مجبور به تعویض آن در بازه زمانی کمتر و زیان مالی نبود.

وی اهمیت برند را بر کالاهای تولیدی مهم دانسته و گفت: متاسفانه تمامی تولیدکنندگان محصول را با برند واقعی تولید نمی‌کنند و بر مبنای قیمتی که سفارش دهنده می‌خواهد با هر نام و برندی تولید می‌کنند که به این نوع تولید کارمزدی گفته می‌شود. هیچ سوال‌کننده و رصدکننده‌ای وجود ندارد تا کیفیت تولید را بررسی کند.

میلانی تصریح کرد: برای اینکه کیفیت کار بالا برود و تولیدکننده مجبور به رعایت استاندارد باشد باید از کارشناسان اتحادیه جهت تولید استفاده شود و بتوانیم نه تنها نیاز داخلی و رضایت مصرف‌کننده را تامین کنیم، بلکه آن را صادر کنیم. نباید به دلیل سود زودبازده از کیفیت کالا کم شود، ما فقط کالا نمی‌خواهیم بلکه کالای با کیفیت می‌خواهیم.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران در رابطه با تولید کاغذ دیواری در کشور گفت: تولیدکنندگان این کالا تمامی ابزار و ماشین آلات مورد نیاز را چند سال پیش وارد کردند؛ اما به همراه دستگاه‌ها، غلطک‌هایی وارد کردند که مدل، طرح و رنگ‌های قدیمی دارد. امروزه سلیقه مشتری با امکاناتی که از طریق فضای مجازی ایجاد شده به نسبت گذشته تفاوت کرده؛ اما تولیدکنندگان همان طرح‌ها و رنگ‌های قدیمی را تولید می‌کنند و مردم مجبور به استفاده هستند. با این تشریح هیچوقت نمی‌توانیم تولیدات به روز داشت باشیم و رشد نمی‌کنیم و تولیدات‌مان محدود به کشور خودمان می‌شود، اما اگر تولیدکنندگان به روز باشند می‌توانیم بازار منطقه را در دست بگیریم.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha