۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
توزیع نامناسب بودجه و امکانات به مراتب بدتر از کسری بودجه است
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس:

توزیع نامناسب بودجه و امکانات به مراتب بدتر از کسری بودجه است

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: مسئولان بزرگوار؛ حقیقتاً گرانی و بیکاری آستانه تحمل مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر را بریده است؛ تدبیری از جنس کوتاه مدت و میان مدت بیاندیشید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حبیب‌اله دهمرده  در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود به روان پاک شهدای بزرگوار، امام شهدا(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرزوی سلامتی برای ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای و توفیق روزافزون برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی، گفت: نیروهای مسلح؛ درود بر شرف و بزرگواری شما. سپاه عزیز و قهرمان؛ بدانید که مردم ایران، منطقه بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان، قدردان پاسخ های مقتدرانه شما به مستکبران هستند و به شما افتخار می کنند.

گرانی و بیکاری آستانه تحمل ویژه قشر آسیب‌پذیر را بریده است
وی افزود: از نظام جمهوری اسلامی  تشکر می کنم، انشالله که در سایه تعامل و همدلی مشکلات مردم حل شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برخورد جدی با مفسدین دانه درشت، تاکید کرد: مسئولان بزرگوار؛ حقیقتاً گرانی و بیکاری آستانه تحمل مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر را بریده است؛ تدبیری از جنس کوتاه مدت و میان مدت بیاندیشید. توزیع نامناسب بودجه و امکانات به مراتب بدتر از کسری بودجه است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور به شدت گران اداره می‌شود، مطرح کرد: عملکرد به گونه‌ای است که روز به روز، فاصله نقاط برخوردار و کم برخوردار بیشتر می شود. مردم قبل از هرچیز از تبعیض ناراحت هستند.

وی با اشاره به لزوم تعین تکلیف نظام رتبه بندی معلمان مطرح کرد: معلمان، نهضتی ها، حق التدریسی ها، خرید خدمتی ها، اعمال مدرک مجدد، پیش‌دبستانی‌ها و غیرانتفاعی ها در موضوع رتبه بندی اقدام جدی می طلبند.

دهمرده با اشاره به سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور و هیئت دولت؛ ضمن تقدیر و تشکر به دلیل سفر به استان سیستان و بلوچستان، با توجه به خشکسالی های های ویرانگر سیستان و بستن سد کمال خان بر روی رودخانه هیرمند؛ جهت دادن قدری امید و کند شدن کوچ جمعیت و جلوگیری از تخلیه تنگه احد، خواهشمندم طبق قول های داده شده به موارد زیر هر چه سریعتر اقدام جدی به عمل آورید.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس موارد مهم استان سیستان و بلوچستان را که مطالبه مردم است برشمرد و افزود: ۱. آب پایدار شامل توسعه چاه ها، انتقال آب از دریای عمان، جلوگیری از تبخیر ذوب گذاری و برگزاری دیپلماسی فعال رودخانه هیرمند طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، ۲.توسعه و تکمیل نیروگاه بادی میل نادر به عنوان ظرفیت منحصر به فرد استان، ۳.کمک به تکمیل زیرساخت‌های آموزش و پرورش تا حد متوسط کشوری طبق سند بالادستی و نبود تجهیزات کمک آموزشی از قبیل تبلت، تلفن همراه و غیره با توجه به فقر شدید اقتصادی دانش آموزان، ۴.کمبود تجهیزات بیمارستانی و کمبود پزشک متخصص در اکثر بیمارستان های سیستان ۵.اجرای کامل شامل کریدور محور شرق شامل بزرگراه زاهدان -زابل -دوست محمد محور ترانزیت آزادراه ۵.تسریع در تکمیل راه آهن زابل -زاهدان، ۶.اجرای کامل طرح ۴۰ هزار هکتاری و بخشودگی و تقسیط وام های کشاورزی، پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی، افزایش سهمیه آرد، ۷.تکمیل و راه اندازی کارخانه های ریز و درشت از جمله کارخانه لاستیک، کاشی سرامیک، کارخانه آرد، پروژه‌های شهرک‌های صنعتی و تسریع در بهره‌برداری از  از معدن مس و طلا جانجا، ۸.تسریع در راه‌اندازی منطقه آزاد زابل، بازارچه های مرزی و احیای مجدد سازمان سازمان عمران سیستان.

وی ادامه داد: تسریع در تکمیل و توسعه زیرساخت های گردشگری از قبیل کوه خواجه، قلعه رستم، بوم گردی و موارد دیگر طبق تفاهم نامه های وزیر قبلی آقای مونسان و آقای ضرغامی، ۹.تسریع در اجرای بندهای تفاهم نامه شریعتمداری وزیر قبلی و عبدالملکی وزیر فعلی ۱۰.تسریع در تکمیل گازرسانی سیستان، ایجاد و تکمیل تنها پارک بانوان سیستان با جمعیت نیم میلیون نفر، تکمیل میادین ورزشی و پروژه های نیمه تمام طبق بسته ارسالی به وزارت، ۱۰ رسیدگی به مشکلات عدیده عشایر با توجه به خشک شدن دریاچه هامون از دیگر اقدامات مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۱۱.تسریع و تکمیل فاضلاب، بررسی قبوض کمرشکن آب، ساماندهی حاشیه نشینی، ارائه قیر موردنظر طبق قول های داده شده و مکاتبات عدیده، ۱۲. افزایش پروازهای زابل، تکمیل پروژه ها و پل های نیمه تمام و ساماندهی ورودی روشنایی معابر، ۱۲.تکمیل راه های روستایی و قیر مورد نیاز به خود حقیقتاً تبدیل به کانون ریزگرد شده‌اند، ۱۳. تثبیت ریزگردهای ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه و خشک شدن دریاچه هامون و مطالبه حق آبه از افغانستان۱۴.کمک به مبلمان شهری و آسفالت معابر شهرهای سیستان که خود به کانون ریزگرد تبدیل شده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس خطاب به نمایندگان مطرح کرد: همکاران؛ فصل بودجه است. با توجه به عقب ماندگی برخی استان ها علی رغم اینکه نظام، سرمایه گذاری سخاوتمندانه ای انجام داده است، ولی عقب ماندگی تاریخی از یک طرف و گستردگی فوق العاده استان سیستان  و بلوچستان و همسایه بودن با برخی کشورها، می طلبد یک بار برای همیشه در اعداد و ارقام و توزیع بودجه مراعات و دقت شود. زمانی که استان‌های دیگر با ارز و دلار ۷ هزار تومانی زیرساخت‌ها را انجام دادند، منطقه ما هزاران گرفتاری وجود داشت و امروز وقتی می رسد، موضوع به بخش خصوصی حواله می شود، هزاران مانع دیگر بوجود می آید. این امر سبب می شود روز به روز فاصله این نقاط با نقاط برخوردار بیشتر شود، این امر یک حرکت انقلابی را می‌طلبد.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha