۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
دروازه مشترک مرزی، تسهیل کننده تجارت ایران و پاکستان
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد

دروازه مشترک مرزی، تسهیل کننده تجارت ایران و پاکستان

میراشرفی، رئیس کل گمرک، ایجاد دروازه مرزی مشترک میرجاوه - تفتان را گامی مهم در تسهیل مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان دانست.

به گزارش بازار، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک در دیدار با سید محمد طارق هدی رئیس گمرک پاکستان گفت: پیشنهاد ایجاد دروازه مشترک مرزی میرجاوه – تفتان و اجرای تیر الکترونیک پس از تقویت زیرساخت‌های فیبر نوری، زمینه‌های لازم برای تقویت و تسهیل تجاری دو کشور را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین بر توسعه روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان و لزوم افزایش حجم تجارت خارجی دو جانبه با توجه به قرار گرفتن ایران و پاکستان در تقاطع کریدورهای شمال جنوب و شرق و غرب تاکید کرد و نقش گمرکات در این خصوص را مهم دانست.

همچنین رئیس گمرک پاکستان با اشاره به طرح مشکلات موجود توسط رئیس کل گمرک ایران در خصوص بسته شدن مرزهای مشترک از طرف پاکستان بدون اطلاع قبلی و ناهماهنگی‌های ساعت کاری، گفت: مشکلات مربوطه به صادرات هیدرو کربور و فرآوردهای سوختی و ممانعت از صادرات و برگشت دادن کالاهای ایرانی از مواردی است که در برگشت به پاکستان با مدیران گمرکات حوزه نفتان، مطرح و رفع این مشکلات را پیگیری خواهم کرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha