۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
۸۹ میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد
مدیرکل گمرکات گلستان:

۸۹ میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد

گرگان- حسینی، مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در هفت ماه نخست امسال، ۸۹ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شده که به لحاظ ارزش دلاری، ۶۲ درصد رشد داشته است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هفت ماهه ابتدایی سال جاری، ۲۳۲ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۳۴ کیلوگرم کالا به ارزش ۸۹ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۵۰۳ دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.

طبق گفته مدیرکل گمرکات گلستان این عدد از نظر وزن ۱۶۴ درصد و از نظر ارزش دلاری ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: عدد صادرات در مدت مشابه سال قبل ۸۷ میلیون و ۹۵۴ هزار کیلوگرم کالا بود که با توجه به محدودیت های کرونایی کاهش صادرات اتفاق افتاده بود.

حسینی در خصوص واردات هم بیان کرد: تا آخر مهرماه، ۹ میلیون و ۷۲۵ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۶۱ دلار به استان وارد شده که در مقایسه با سال قبل ۹۶ درصد از نظر وزنی و ۱۴۴ درصد از نظر ارزش دلاری افزایش را شاهد هستیم.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: همچنین حجم ترانزیت خارجی طی هفت ماهه امسال، سه میلیون و ۵۷۲ هزار و ۳۰۸ کیلوگرم کالا بوده که ارزش آن هشت میلیون و ۵۳۸ هزار دلار است.

حسینی اضاه کرد: ترانزیت خارجی از گلستان در مدت مشابه سال ۹۹، یک میلیون کیلوگرم کالا بوده که امسال از نظر وزنی ۲۴۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۵۴ درصد رشد داشته است.

وی از افزایش درآمدهای گمرکی استان طی این مدت خبرداد و اعلام کرد: گمرکات گلستان طی این مدت ۴۰۹ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال درآمد داشته و افزایش ۳۰۶ درصدی درآمد را شاهد هستیم.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha