۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
 ۹۰ درصد مینی‌بوس‌های تهران بیش از ۲۵ سال سن دارند
مدیرعامل اتحادیه مینی‌بوس‌داران کشور:

۹۰ درصد مینی‌بوس‌های تهران بیش از ۲۵ سال سن دارند

غضنفری، مدیرعامل اتحادیه مینی‌بوس‌داران کشور اعلام کرد که ۹۰ درصد مینی‌بوس‌های سطح شهر تهران بالغ بر ۲۵ سال سن دارند.

به گزارش بازار، غلامرضا غضنفری در خصوص اینکه بالای ۹۰ درصد مینی بوس های کشور عمری بالاتر از ۲۵ سال دارند، گفت: اگر دولت به این بخش کمک کند، در عرض ۵ سال به هزینه خود دست خواهد یافت و شرایط بهتر از امروز خواهد شد.

وی افزود: دولت قبل نیز قول داد این طرح را اجرا می کند و قرار بود ۵۰ درصد هزینه را به متقاضیان بپردازد و ۵۰ درصد هم شهروندان بپردازند ولی متاسفانه این طرح اجرایی نشد.

غضنفری با اعلام اینکه دولت فیلترهایی برای مینی بوس ها به کار بست که حتی آب نیز از آن رد نمی شد و کارخانه ها به این طرح، تن ندادند، گفت: طرح نوسازی مینی بوس از ۴۰ سال پس از انقلاب، به ۲هزار خودرو رسیده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۰ تولید مینی بوس اجرا نشد و دولت ها فقط حرف آن را زده اند.

غضنفری گفت: اگر در آن زمان قیمت مینی بوس ۳۰ میلیون بود، امروز مینی بوس نو بالای یک میلیارد تومان به فروش می رسد و مینی بوس های فرسوده نیز تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

وی همچنین به رادیو گفت‌وگو گفت: حتی اگر وام ۷۰۰ میلیونی بدهیم، رانندگان توان بازپرداخت آن را ندارند؛ الا اینکه دولت وارد میدان شود که به نفع خودِ دولت نیز هست.

غضنفری با بیان اینکه کارخانه ها، مینی بوس فرسوده را خریداری نمی کنند ولی تا قیمت ۴۰ هزار تومان به فروش می رسد، گفت: این مینی بوس ها زمان برای واردات خودرو خریداری می شد.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوس داران کشور در عین حال تاکید کرد که اغلب مینی بوس ها در مسافت های نزدیک کار می کنند و بسیاری از آن ها کارت هوشمند سوخت ندارند و لذا پلیس می گوید این ها در آمار ما جای نمی گیرند؛ چراکه صورت وضعیت خود را ارائه نداده اند.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha