۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
صادرات از بازارچه های مرزی خراسان رضوی ۱۱۱ درصد رشد داشت
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صادرات از بازارچه های مرزی خراسان رضوی ۱۱۱ درصد رشد داشت

مشهد- حقیقی مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی از افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی در بازارچه های مرزی خراسان رضوی خبر داد.

هادی حقیقی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: آمار واردات و صادرات ۶ ماهه ابتدای امسال از طریق بازارچه‌های مرزی استان نسبت به مشابه سال گذشته از رشد و افزایش مناسبی برخوردار بوده است.

وی افزود: مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بازارچه‌های استان بیش از ۳۸۵هزار تن و به ارزش ۳۹۸میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۴۹درصد و در ارزش دلاری ۲۳۲دلار افزایش داشته است.

حقیقی افزود: هم چنین در این مدت از رشد ۲۳۵درصدی صادرات غیرنفتی بازارچه مرزی دوغارون با رقم ۳۹۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۴۹دلار و البته رشد ۱۱۱درصدی صادرات نفتی بازارچه مرزی دوغارون با رقم ۶ میلیون دلار روبرو هستیم.

مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین در این مدت شاهد تخلیه و بارگیری ۳میلیون ۷۰۰ هزار لیتر فراورده‌های نفتی به صورت فروش سوخت در باک در بازارچه مرزی دوغارون بودیم.

وی به خبرنگار بازار هم چنین از ایجاد اشتغال مستقیم بازارچه‌های استان برای تعداد ۷۶۵نفر خبر داد و افزود: این استان دارای ۳ بازارچه مرزی مصوب است که ۲ تا از این بازارچه‌ها با کشور افغانستان و یک بازارچه با کشور ترکمنستان است.

حقیقی بیان کرد: بازارچه های دوغارون و بازارچه مرزی سنگان خواف با کشور افغانستان و بازارچه مشترک مرزی باجگیران با کشور ترکمنستان هم مرز است.

وی افزود: خراسان رضوی هم‌چنین دارای پنج گمرک شامل لطف‌آباد در درگز، باجگیران در قوچان و در سرخس با کشور ترکمنستان، دوغارون شهرستان تایباد در مرز افغانستان است.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha