۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
سیل به ۲۵۰۰ کیلومتر از راه های سیستان و بلوچستان آسیب وارد کرد

سیل به ۲۵۰۰ کیلومتر از راه های سیستان و بلوچستان آسیب وارد کرد

زاهدان - معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب سوم و چهارم فروردین به دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۴۵۰ کیلومتر راه اصلی این استان آسیب وارد کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، روح الله سرگزی اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بیشترین بارش‌های این مدت با ۸۹.۴ میلی‌متر مربوط به «چانف» نیکشهر، «ساربوگ» قصرقند ۷۸، «درودی نرون» خاش ۷۱.۵، «پیپ» نیکشهر ۶۷، «همت آباد کورین» زاهدان۶۳، «توتان» نیکشهر ۶۲.۵، بنت» نیکشهر ۶۱، «دستگرد» نیکشهر ۶۰ و «میرآباد» زاهدان ۵۸.۵ میلی‌متر گزارش شد.

وی افزود: همچنین در سیلاب این مدت ۶۵ دستگاه پل و ابنیه فنی راه‌های سیستان و بلوچستان دچار خسارت شدند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سیلاب این مدت بیش‌از دو هزار و ۵۰۳ نفر از شهروندان ۷۰ روستای شهرستان‌های دلگان، چابهار، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، سراوان، فنوج، خاش و سرباز  دچار مشکل شدند که خدمات رسانی به آنان توسط نیروهای هلال احمر همچنان ادامه دارد.

وی تخریب ۳۷ واحد مسکونی را از دیگر خسارت سیل در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: ۱۴۰ واحد مسکونی نیز در این مدت دچار آسیب شدند که باید تعمیر و بازسازی شوند.

سرگزی گفت: همچنین در سیلاب اخیر هزار و ۱۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی، یک هزار و ۲۸۲ هکتار از باغات میوه، ۱۴۷ حلقه چاه کشاورزی، ۱۹۳ رشته قنات و ۴۳ کیلومتر کانال انتقال آب سیستان و بلوچستان دچار آسیب جدی شدند.

وی برآورد خسارت در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان را بیش‌از ۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: برآورد سایر بخش‌ها توسط کارشناسان در حال انجام است.

کد خبر: ۱۱٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha