۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کاهش ۴۷ درصدی تردد در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان
مدیرکل راهداری سیستان و بلوچستان خبر داد:

کاهش ۴۷ درصدی تردد در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۸۴ دستگاه خودرو از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون در مسیرهای ارتباطی این استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال از کاهش ۴۷ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد پویش «درخانه بمانیم» تاثیرگذار بوده و مشارکت مردم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موجب کاهش سفرها در این ایام شده است.

وی ادامه داد: براساس آخرین گزارشات مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل، حجم ترددهای ورودی به سیستان و بلوچستان در بازده زمانی مذکور ۴۱ درصد و ترددهای خروجی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: محورهای «بمپور – ایرانشهر» و بالعکس، «هیرمند - زابل» و بالعکس، «زاهدان- سه راهی دشتک»، «زهک- زابل» و بالعکس به ترتیب پرترددترین محورهای مواصلاتی استان در این مدت بوده است.

کرد گفت: هم‌اینک ۸۰ دستگاه تردد شمار اطلاعات مربوط به تعداد تردد، سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان را ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح ملی کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا از هشتم فروردین در استان اجرایی شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ملی شاهد کاهش بیشتر سفرها در جاده‌های استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، هواشناسی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای را اطلاع رسانی می‌کند.

کد خبر: ۱۱٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha