۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
طرح مدیریت تعارض منافع؛ مانع رانت و فساد
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

طرح مدیریت تعارض منافع؛ مانع رانت و فساد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح مدیریت تعارض منافع را گامی در جهت جلوگیری از رانت و فساد ارزیابی کرد.

به گزارش بازار، علی بابایی کارنامی با اشاره به اینکه این طرح به عنوان گزارش این کمیسیون فردا در صحن علنی مجلس به بررسی نهایی گذاشته خواهد شد، گفت: این طرح تلفیقی از لایحه دولت و طرح نمایندگان مجلس است که بررسی آن پیش از این در کمیسیون اجتماعی به اتمام رسید.

وی افزود: هدف این طرح نظارت بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای عمومی است که مدیرانشان با ذینفعان آنان در تعارض قرار دارند.

بابایی کارنامی با اشاره به اهمیت تصمیمات مدیران در حوزه‌های مربوطه در دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از ایجاد رانت و فساد احتمالی در این زمینه گفت: این طرح از فساد در دستگاه‌ها و نهادها جلوگیری می‌کند و جلوی سوء استفاده احتمالی تصمیم گیران کشور را می‌گیرد.

وی همچنین صیانت از حقوق مدیران، شفاف سازی عملکرد مدیران برای مردم و ایجاد قانونی برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها در ایجاد منافع برای ذینفعان در مدیریت را از دیگر اثرات این طرح و اجرایی شدن آن در کشور دانست.

وی اضافه کرد: این طرح دارای ۱۷ ماده است و از ابعاد مختلف به موضوع تعارض منافع پرداخته است.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی افزود: تاکنون هیچ مخالفی در زمینه اصل مدیریت تعارض منافع و این طرح وجود نداشته هرچند ممکن است در زمان بررسی در صحن علنی در شیوه کار و برخی مفاهیم بین نمایندگان به صورت موافق و مخالف صحبت‌هایی انجام شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha